Újra itt az év eleji sportláz, a szurkolók ismét magukra ölthetik kedvenc csapatuk mezét, hogy a világ legnézettebb sporteseményén minden kis apró kikiáltott decibellel választott csapatuk önbizalmát rúgják magasabbra. Bizony, a Super Bowl bír a legjelentősebb reklámértékkel, és ezt az autógyártók is jól tudják. Persze nem újkeletű a jelenség, a mindent eldöntő meccs már sokadik alkalommal bővelkedik autós reklámokban, így ezúttal is van miből szemezgetni; szellemes kisfilmek hada vár ránk a szuperkupa döntőjében. Lássuk a kínálatot!
A reklámőrület valójában már réges-rég tart, viszont az amerikai futball európai népszerűtlensége okán korábban nem igazán jutott el hozzánk ilyesmi közvetlenül, így leginkább csak az internetet böngészők ismerhették meg a kupadöntő közben leforgatott videókat.
Mára viszont teljesen megváltozott a helyzet, az öreg kontinensen, így hazánkban is egyre többen ülnek a televízió elé a Super Bowl éjszakájára, ráadásként a reklámok körüli felhajtás is egyre nagyobb. A sorban 47. döntőt a Green Bay leigázásával a San Francisco 49ers, és a Colt, a Broncos, valamint a Pats kiejtésével a Baltimore Ravens játssza február 3-án, természetesen magyar idő szerint éjjel.
Szívünknek talán a legkedvesebb, hogy a kecskeméti Mercedes-Benz, a CLA az egyik nagy showmester az idei évben, méghozzá kifejezetten jópofa reklámmal, amely épp egy plakáton való eltűnődéssel kezdődik. Főhősünk azonban nem adja el a lelkét az ördögnek a CLA-ért, illetve a vele járó örömökért, hiszen a vörös szőnyeg, Kate Upton, s Usher elismerő pillantása, továbbá a hölgyek hada másképp is az ölébe hullhat.
Méghozzá jutányos áron, hiszen már a tisztességes ajánlatnak számító 30.000 dolláros határ alatt hozzájuthatnak a tengerentúlon a stuttgartiak négyajtós kupéjához - hazánkban azért lényegesen magasabb alapárra számíthatunk.
A buliból persze a Super Bowl reklámszüneteiben járatos Volkswagen sem maradhat ki, ők az új Beetle bogaras premierje és a Darth Vaderes sikerek után ismét a Beetle-hez nyúlnak, amely ezúttal a munkában megfásult alkalmazottakon segít. A mindennapok robotja bizony valóban megterhelő lehet, de egy vidám és pozitív gondolkodású kolléga egy csapásra jobb hangulattal dobja fel a vállalatot.
A kulcs nem más, mint egy morcos Beetle, amely az ő vidámságának ugyancsak forrása, ráadásul pár perc leforgása után a kollégák, sőt, az igazgató úr fagyos tekintete is hamar megolvad és széles vigyorra húzódik a VW ülését megjárt utasok szája - a Beetle a vidámság kulcsa.
Mindeközben a Toyota sem ült a babérokon és olyan férficsalogatót vetett be, akinek tényleg nehéz lehet nemet mondani. A RAV4 kampányában a sokak által kedvelt sorozat, a The Big Bang Theory (Agymenők) sztárja, Kaley Christine Cuoco játssza a főszerepet.
A női szépség, a szerelem és szenvedély pedig visszaköszönő elem a videókban, ami persze nem csoda, hiszen a jórészt férfi nézőközönséget e három dolog bizonyosan képes lekötni: foci, autók, hölgyek. Természetesen mindez nem lehet tökéletes trió egy kis balhé nélkül, ám sokszor úgy esnek a dolgok, hogy egy nagy pofon csattanásától lesz még teljesebb az élmény.
Nincs ez másképp az Audi szerint sem, ők ezúttal a középiskolás évek záróakkordjára, a szalagavató bálra kalauzolnak el minket. A srác persze kicsit béna, kicsit esetlen, de amint az apai szeretet egy slusszkulcs átnyújtásában tör ki, főhősünk is megrészegül a rá váró kalandok gondolatától.
A régóta vágyott szenvedélyes csók nyomán rúzsfolt helyett ezúttal monokli marad, de a négykarikás által szabadjára engedett éjszaka már csak ilyen. A klasszikussá vált 'South Park' epizódban a pityergő 'Butters' véleménye is hasonló: "hiszen csak úgy lehetek igazán szomorú, ha előtte valamitől igazán boldog voltam! A jó és a rossz összekapcsolódik. Ezért, ha lehet így mondani, ez egy boldog szomorúság..."
A Hyundai az előzőekkel szemben méretes pakkot hoz a Super Bowl-ra, ugyanis többféle modell jelentkezik majd be a különböző hosszúságú blokkok alatt. A nagy reklámot a Genesis szedán tölti ki, amely az USA-ban mindent vinni akar, bizonyítékként pedig odapirít a nagyoknak: erősebb a BMW 550i-nél, s jobban gyorsul a Mercedes-Benz E550-nél (nálunk E500), vagy a Porsche Panamera S-nél.
Az általunk is tesztre fogott Santa Fe főszereplésével igazán családias, életteli és aranyos történetek következnek, elég csak az olyan kalandokra gondolni, mint a sátorozás vagy az ejtőernyőzés; mindhez kiváló partner a koreaiak hétszemélyese, azonban a legkedvesebb továbbra is az amerikai foci szellemiségét belopó filmecske marad, amelyben a lelkiismeretes anyuka összeszedi a legkeményebb lurkókat, hogy eltiporják a kérkedő ellenfelet a parkban.
A mindennapok szerencséjéhez viszont a Hyundai szerint az is hozzátartozik, hogy lehetőleg mindig elöl hajtsunk, ugyanis ha más mögött rójuk a kilométereket, valós veszélyek leselkedhetnek ránk, legyen szó a férjjel flörtölő motoros úriemberről, bűzlő kamionról vagy csordultig pakolt kombiról potyogó holmiról.
Ehhez pedig a Sonata Turbo kiváló partnerként szolgál, egy vaskosabb gázadással ugyanis mindenkit képes maga mögé utasítani - legalábbis a reklám alkotói szerint.
A Subaru a tavalyi példát követve a barátságos állatokra bízza a nézők figyelmének rabul ejtését, ami nem is csoda, hiszen a négylábú kedvencekért sokan lelkesednek, ráadásul a japánok a játékosabb, kedvesebb ebekkel kampányolnak. Mindezt olyannyira, hogy négy reklámmal zuhannak neki a vasárnapi kupadöntőnek. Persze nem meglepő a Fiastyúk csillagjegyét viselő márka igyekezete, ugyanis az utóbbi időben mutatott produkciójuk láttán valóban időszerű volna a felzárkózás.
A sor tehát hosszú, a kínálat bőséges, és szerencsére egytől egyig vidám, szellemes, családias és szerethető filmekkel készülnek az autógyártók a Super Bowl estéjére. Érdemes végignézni a videókat, ha másért nem, azért az egy-két mosolyért biztosan, amit az arcunkra csalnak. Aki pedig vasárnap élőben követi majd a 49ers és a Ravens csatáját, azoknak jó szurkolást kívánunk.