Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Volkswagen példájára a Fiat is igyekszik némileg populárisabbá tenni sportos márkáit, ami olvasatunkban annyit tesz, hogy a Maserati is kommerszebbnek ígérkező típusokkal lép a színre - ezt a Genfi Autószalon tapasztalatai alapján is alá tudjuk támasztani, ahol az összes újdonság megmutatta magát, mi pedig természetesen lencsevégre kaptuk az izgalmas olasz négykerekűeket.

Még mindig lehengerlő a GranTurismo MC Stradale - négy üléssel is

A tervek igencsak nagyratörők, hiszen a cél az eladási statisztikák 900 százalékos (!) növelése, amit egy modelloffenzívával karöltve nem is lenne lehetetlen elérni. Az évi 50.000 egység ezzel együtt még mindig nem lenne földtől elrugaszkodott (Volkswagen Golfból csak Németországban két hónap alatt elkel ennyi), azaz mint arra márka vezérigazgatója utalt, a brand nem sokat veszítene exkluzivitásából.

Vannak nála modernebbek, de a formát látva és a hangot hallva kit érdekel?

A stratégia része az új Quattroporte debütálása is, de nem mehetünk el szó nélkül a BMW 5-ös széria és a Mercedes-Benz E-osztály konkurensének kikiáltott Ghibli mellett sem. A GranTurismo/GranCabrio várható értékesítései darabszámai vélhetően messze elmaradnak majd a Jeep Grand Cherokee alapjaira építkező hobbiterepjáró, a Kubang népszerűségétől, ami egyenesen a Porsche Macan ügyfélköréből hasítana ki egy jókora szeletet.

Tulajdonképpen csak a négyüléses kivitel felbukkanása furcsaság

Nem maradtunk újdonság nélkül a Genfi Autószalonon sem. Miközben a GranTurismo MC Stradale átirata mindeddig kizárólag kétüléses kivitelben volt kapható, a jövőben egyidejűleg négyen is átélhetik a Maserati versenysorozatából utcára engedett szörnyeteg nyújtotta élményeket.

A műszaki tartalmat illetően persze alig lesz változás, hiszen az olasz típusokra jellemző áriáról továbbra is egy 4,7 literes, V8-as szívómotor gondoskodik, 460 lóerős teljesítményt engedve szabadjára, s az erőt egy hatfokozatú szekvenciális váltóval oszthatjuk be.

A kipufogó hangolásában a Maserati verhetetlen

Miközben a lassításokról a Brembo pályán edződött fékei gondoskodnak, a végsebesség elérheti a 303 km/órás felső határt is, de ennél is fontosabb, hogy a típus számos megoldása - így a szénszálas motorháztető, vagy éppen a rugózatlan tömeget csökkentő 20 colos felnik - egyenesen a versenyzés világából kerültek át a rendszámmal is büszkélkedni képes sportautóra. Az újdonság árcédulájáról mindeddig nem adott ki közleményt a gyártó.