Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A román-francia autógyártó ígéretéhez híven a Párizsi Autószalonon leleplezte a vadonatúj Dacia Sanderót (a műanyag elemekkel díszített, emelt hasmagasságú Stepway kivitellel együtt), kollégáink pedig már el is küldtek nekünk néhány helyszíni fotót az újdonságról. A Sandero kinézetét tekintve felnőttesebb, komolyabb autó benyomását kelti, a technikai tartalom pedig jelentősen megújult.

Jobb és modernebb autó lesz elődjénél az alaposan átdolgozott Dacia Sandero

Az új turbómotor jót tesz a Sanderónak - galériaA Sanderónál ugyan azt a receptet követték a tervezők, mint a Logan esetében, azaz a lemezek alatt nagyrészt változatlan maradt a technika, de az autó ruháját teljesen átszabták. A Sandero akárcsak a Logan, egyértelműen előnyére változott; a szögletes lámpák, a méretes hűtőrács és a szépen kidolgozott lökhárító egészen határozott megjelenést kölcsönöz a B-szegmensbe tartozó típusnak, és az oldalvonal, illetve a hátsó traktus sem maradt a régi - a friss változat azonnal felismerhető, és a leendő tulajdonosok nagy örömére egyáltalán nem kelt olcsó hatást, főleg magasabb felszereltség esetén.

Az utastérben a kormányon és a váltógombon kívül szintúgy minden megváltozott, de még utóbbiak is kaptak egy-két apróbb betétet, az akár (mű)bőrözéssel is kérhető kormányról pedig egyes felszereltségi szinteken kezelni lehet a rádiót, sőt, tempomatot szintén lehet rendelni aKívül-belül teljesen átalakult a Sandero - galériaz autóhoz. A közép- és a klímakonzol igényesebb, elegánsabb lett, és a legnagyobb fejlődés az extrakínálat bővülése. Mostantól nem csak sebességtartót, de akár tolatóradart vagy érintőképernyős, ügyes navigációs- és multimédiás  rendszert is társíthatunk a modellhez, ugyan olyat, amit a Lodgy-ban már láttunk.

A párizsi információk szerint újdonságként megtalálunk a kínálatban egy, a Renault által frissen fejlesztett háromhengeres, 0,9 literes feltöltött benzinmotort 90 lóerővel és 135 Nm-nyi csúcsnyomatékkal, melynek vegyes fogyasztása állítólag nem lesz magasabb 5,2 liternél 100 km-enként. Alapmotornak megmarad az 1,2 literes 16 szelepes szívó benzines 75 lóerővel (5,9 l/100 km), de remek választás lehet a jó öreg 1.5 dCi gázolajos 75/90 lóerővel (csúcsnyomatékuk 200/220 Nm) és mindkét változatban 3,8 literes vegyes fogyasztással. Mi azért örülnénk titkon az 1,2 literes turbós négyhengeres benzinesnek, ami a Renault Mégane-okban 115 lóerőt teljesít.

A kiviteltől függően üresen 1-1,1 tonnás, 2,6 méteres tengelytávval büszkélkedő, kicsit több mint 4 méter hosszú Sandero – melynek utastere és alaphelyzetben 320 literes csomagtartója egyaránt nagyobb a kategória átlagánál – várhatóan még ez év végén piacra kerül, és rövidesen hazánkban is megvásárolható lesz. Az árakról nincs még információnk, de remélhetőleg a jelenlegi Sandero szintjén mozog majd az újdonság ára.