Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Létezik egy városi legenda, miszerint a Porsche 928-as modellje bizony nem előre haladva lenne a leggyorsabb, hanem hátramenetben. Ennél jobb táptalaja pedig nem is lehetne Adam és Jamie műsorának, a Mythbustersnek, a Discovery csatorna egyik legnépszerűbb műsorának. A mítoszvadászok kemény fába vágták a fejszéjüket, ugyanis már első hallásra is több kérdés vetődik fel bennünk a furcsa történetet illetően.

Az első rögtön az áttételezés, hiszen nyilván az előremeneti első és a hátrameneti sebességfokozatok áttételei eltérnek, amiből adódóan már más-más gyorsulást mérhetünk.

A kísérlethez átalakítva: motor és kormányzás hátul

A fiúk azonban a másik végén fogták meg a kötelet, hiszen a legendának jobban utánanézve konkrétan a légellenállás áll a középpontban, azaz a mende-mondák szerint tolatva aerodinamikusabb a 928-as. Ennek okán egyszerűen azt vizsgálták meg, melyik esetben kisebb a menetellenállás: orral vagy fenékkel előre haladva. Mindezt úgy kivitelezték, hogy 160 km/h-s sebességnél fej fej mellett haladva a hagyományos és a megfordított autóban is üresbe lökték a váltót, így amelyikük sebessége kevésbe csökkent az győzött.

Persze a kísérlet elvégzése egy szélcsatornás méréssel még hitelesebb volna, azonban a mítoszvadászok által bemutatott módszer is tökéletesen elegendő a kérdés egyszerű eldöntésére. A végeredmény nem meglepő, a hétköznapi felállásban versenyző Jamie vitte a pálmát, amivel egyúttal a legendát is cáfolták, hátrafele haladva nem áramvonalasabb a szépséges Porsche 928 - úgy tűnik a tervezők mégis csak értettek a dolgukhoz.