Hosszú évtizedekig volt egy biztos pont az autókért rajongók szívében, amit egy olyan nagy múlttal és szívvel-lélekkel rendelkező márka számára tartottak fent, amit vérrel, verejtékkel kitartó tudósemberek építettek fel. Egy márka, melynek típusai generációkon keresztül díszítették fiúk szobáinak és férfiak irodáinak falait. Aztán történt egyszer, hogy az alapító család tagjai összekülönböztek egymással, s bár útjaik különváltak, mindannyian saját birodalmaik építésébe kezdtek. Egy véletlen folytán azok a telhetetlenek, akik a Porsche élén álltak eltaktikázták magukat, melynek következtében végső soron átjátszották magukat a napjainkban mindenhatóvá váló VW konszern markaiba.
Az előzményekről ezen link alatt részletesen is olvashat
A világ tetejéről más a kilátás. Ezért nem látjuk, amit Winterkorn úr vizionál
M.W. a döntnökA remény egy apró sugara még továbbra is pislákolt, hiszen bíztunk benne, hogy a népautó-gyárnak lesz annyi kitartása, bátorsága, hogy igyekezzen megőrizni azt a legendát, amit a Porsche képviselt. A ’stuttgarti Olympos hegy’ tetején trónoló Istenségek azonban szemfedőjüket nem félretolván továbbra is loholnak előre azon az úton, mely a szivárvány lábánál fekvő arannyal teli üsthöz vezet, hogy aztán egy szép napon azt mondhassák: „ELÉG, most már nyugodtan csipegethetünk bőségszaruként viselkedő cseresznyéstálkánkból.”
Martin Winterkornnak (a VW konszern mindenható ura) és hű szolgájának, Matthias Muellernek (a Porsche vezérigazgatója) szeme előtt egyetlen cél lebeg, mégpedig, hogy hamarosan a világ legnagyobb gyártójává nőjék ki magukat. Ennek érdekében a Porsche eladásit szűk időtartamon belül, mintegy 30%-kal növelnék a konszern erőforrásait felhasználva, és számos, a VW zászlaja alatt működő márka alapjaira újabb és újabb típusok kibocsátásán fáradoznak.
Egy tőről fakad majd a bébi Boxster..
...és a Volkswagen BluesportMint arról korábban beszámoltunk, a Volkswagen Bluesport platformján egy bébi Boxster látna napvilágot, sőt, a napokban szárnyra kapott hírek szerint az Audi Q5 és a VW Tiguan mintájára egy, a Cayenne-nél kisebb szabadidőautó indulna hódító útjára - Cajun néven. A terv persze senkit nem ér váratlanul, hiszen megvalósítását már végignéztük az Audi Q7, VW Touareg és a Porsche Cayenne triumvirátusának esetében is. Az, hogy mi áll a háttérben, szinte egyértelmű. A kutatási és fejlesztési költségeket szinte elég lesz egy helyre átcsoportosítani, az alkatrészek tömegével potyoghatnak le a gyártósorokról, miközben a vásárlók egymást taposhatják majd, hogy egyéniségük kihangsúlyozása érdekében egyforma autókat vásárolhassanak - számtalan különböző jelvénnyel.
Kapható lesz Porsche jelvénnyel is, Cajun néven
A konszernnek a Bugatti és a Lamborghini személyben már hobbija is van, ez a két márka bőven elegendő, hogy kiéljék alkotói vágyaikat, miközben a tömegtermelésnek köszönhetően világméretű hódító útra indulhatnak. Azt, hogy ez mennyire így van, kiválóan bizonyítja Martin Winterkorn ’Der Spiegel’ című lapnak tett nyilatkozata, melyben kifejtette, hogy 2018-ra a Toyotát is be kívánják olvasztani a tégelybe. A tervek útjába már csak a kerek asztal mellett helyet foglaló Felügyelő Bizottság állhat, amiben túlnyomórészt részvényekkel és közgazdasági szemlélettel bőségesen felvértezett, hű katonák foglalnak helyet.
Aggodalomra semmi ok, a vállalat berkein belül felhalmozódott óriási szellemi tőke talán lehetővé teszi, hogy az ágaskodó ló címerével ellátott autókban mindig maradjon egy kis szín és egyediség. Hogy egy alliterációval éljek, a puding Porsche próbája is az evés lesz.
Lehet, hogy szemtanúi vagyunk egy legenda alkonyának?