Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Frankfurti Autószalonon a Citroën a DS modellcsalád három tagja mellett egy tanulmányautót, a Tubik-ot mutatja be.

Egy olyan világban, ahol már nem távolságokról, hanem menetidőről szokás beszélni, ahol az információ gyorsabban jut célba, mint maga az ember, ahol ugyanahhoz az útvonalhoz sokféle közlekedési eszköz választható, ahol a fogyasztók a minél egyszerűbb közlekedési megoldásokat keresik, egy autóipari cég számára a legfőbb kihívást az jelenti, hogy képes-e választ adni a holnap mobilitási kérdéseire. A Tubik tanulmányautó megalkotásával a vállalat a keresett válasz egy fontos elemét igyekszik felkutatni, s nem kevesebbet kíván elérni, mint újra értelmet adni az utazásnak.

'Az út fontosabb a célnál' - közhely lenne? Alig hinnénk..

Ergonómiából jeles - galériaA Tubik esetében a feladat egy olyan 9 üléses gépjármű megalkotása volt, mely stílusát és az általa kínált szolgáltatások színvonalát tekintve nem hajlandó feláldozni a modern limuzinok státuszjegyeit. De a Tubik még ennél is messzebb megy: utasainak egy lounge-szellemben fogant, otthonos védőburkot kínál, ahol minden a kényelmet és a kikapcsolódást, és ezáltal az utazás örömének felfedezését szolgálja. Az ülések sokféle elrendezési módja és az alkalmazott fedélzeti technológiák igazi élet- és közösségi teret varázsolnak az utasok számára, melyben az utazás éppen olyan fontossá válik, mint maga az úti cél.

Modern technika küszöböli ki a forma hátságait

Ahhoz, hogy egy ekkora autónál ne kelljen kiugró fogyasztással számolni, újfajta, innovatív hajtásláncra volt szükség, így a Tubik lemezei alatt is a Hybrid4 névre keresztelt rendszer dolgozik. Az aerodinamikára fordított figyelemmel kiegészülve ez a full-hibrid technológia teszi lehetővé, hogy a Tubik CO2-kibocsátása egy hagyományos limuzinéhoz lehessen mérhető.