Szerencsére a márciusi, genfi újdonságdömpinget követően sem hagyott alább az autógyártók igyekezete - a kitartó válság ellenére sem; alig telt el fél év az óriási jelentőséggel bíró svájci szalon óta, mégis szinte mindenki bejelentett valami újdonságot Párizsra.
Összességében közel 100 kisebb és nagyobb világpremierre számíthatunk, a rendezők pedig az előzetes becslések alapján nagyjából másfél millió látogatót várnak.
De nem csak az autósvilág újdonságaiért éri meg benézni a páros években megrendezett kiállításra: a legszebb hostess lányokkal mindig itt találkozhatunk - mi pedig természetesen készíteni fogunk róluk egy külön galériát. A szalon október 2-17-ig lesz megtekinthető, de mi már szeptember 30-tól, az első sajtónaptól kezdve szorgosan dolgozni fogunk kintről, hogy olvasóink ne maradjanak le semmiről. De elég a mellébeszélésből, vágjunk is bele: nézzük meg, mit tartogat számunkra a kiállítás!
Abarth: a szürkeség uralja majd a Fiat házi tuningműhelyének standját, de ez csak az újdonságok színére, és nem tulajdonságaira utal. Mind a nyitható tetejű 160 lóerős Abarth 500 C esseesse, mind pedig a 180 lovas Punto Evo esseesse ígéretes darabnak tűnik. Ráadásul a dögös ruhákba öltöztetett gyönyörű Abarth-lányok is biztosan velünk lesznek.
Alfa Romeo: a száz éves olaszok most nem készülnek világmegváltó újdonságokkal, mindössze néhány apróság áll majd standjuk középpontjában az automataváltós, illetve a 140 lóerős dízelmotorral hajtott Giulietta (illetve 159-es), és az extratakarékos MiTo személyében. De egy biztos: így is kedvenceink között lesz az Alfa, ugyanis borítékolható, hogy gyönyörű hölgyekből idén sem lesz náluk hiány...
Alpina: a BMW-k nemesítésével foglalkozó német cég elhozza Párizsba a bajorok friss 5-ös szériájának megbolondított változatát, amely az M5-ös BMW érkezéséig annak hiányát pótolja, mégpedig nem is akárhogy: 507 lóerejével az Alpina B5 BiTurbo akár 307 km/órás sebességgel is képes száguldani...
Audi: az Audi mérnökei sem tétlenkedtek az utóbbi időben: velünk lesz a különleges formatervű A7, érkezik egy kis méregzsák a 180 lóerős S1 személyében, az elérhetetlen vonalat pedig az 560 lóerős R8 GT képviseli majd, amely a leggyorsabb szupersportautók orra alá is borsot törhet. Az Audi egyébként a hírek szerint egy kisebb sportautó-koncepcióval is meglepi a kilátogatókat, amely az Ur-Quattrónak állítana emléket. És halkan jegyzem meg: lehetséges, hogy kiállításra kerül az S8 is. De ezekben a percekben jött a hír, hogy az ingolstadtiak elektromos fronton is hoznak újdonságot az e-Tron nyitott változatának személyében.
Bentley: a Bentley-nél a Mulsanne-alapú kabrióra, a kimondottan nemes származású Azure-ra még várni kell ugyan, de a héten leleplezett új, immár 575 lóerős, bioetanolos üzemre is felkészített Continental GT-t elhozzák nekünk a britek.
BMW: már sokat beszéltünk a vadonatúj X3-ról, most pedig végre élőben is megcsodálhatjuk a legracionálisabb BMW-szabadidőautót. Ezen kívül a hírek szerint a 6-os sorozat is Párizsban debütál.
Cadillac: az amerikai gyártó az 564 lovas CTS-V Coupéval készül beszállni a legerősebb kupék csatájába. Felettébb jó esélyekkel indul a modell...
Chevrolet: a koreai amerikaiak is tisztában vannak azzal, hogy ezekben a válságos időkben csak komoly munkával lehet megmaradni, és mindent meg is tesznek a siker érdekében: kapunk frissített Captivát, új Aveót, illetve ötajtós Cruze-t, de az Orlando egyterűt is látni fogjuk.
Citroën: a franciák jelmondata a 4-es lesz Párizsban, ugyanis a C4-es sorozat minden tagja képviselni fog valamilyen újdonságot. Egyrészt megérkezik a várva-várt kompakt C4, másrészt neki prémiumabb, stílusosabb testvére, a DS4, harmadrészt pedig az előző modell alapjaira épülő egyterű-páros, a C4 Picasso és a C4 Grand Picasso frissített változata. Az egyre divatosabb elektromos frontot a Survolt koncepció sportváltozata mellett C-Zero kisautó fogja képviselni, amely a Peugeot iOn és a Mitsubishi i-MiEV testvére.
Fisker: a már sokszor látott, konnektorról is tölthető hibrid Karma végleges, szériagyártású verzióját csodálhatjuk meg a francia fővárosban.
Ford: állítólag teljesen ki fog kerekedni Párizsban a legfrissebb Focus-család. Már nem csak az ötajtós, de a kombi is kiállításra kerül, de a 250 lóerősre erősödött, ám immár négyhengeres Focus ST-t is megcsodálhatjuk majd. Persze a nemrég bemutatott frissített Mondeo is fontos újdonság lesz, a C-Max és a Grand C-Max mellett.
Honda: már régóta várjuk a Jazz hibrid változatát, és Párizsban végre eljön az idő a modell bemutatkozására. Az autó lényegében az Insight IMA nevezetű hajtásláncát örökli, tehát pusztán elektromos módban nem lesz képes közlekedni az autó - cserében viszont megfizethető lesz.
Hyundai: a Hyundai-nál a Kia Venga testvére, az ix20 áll majd a középpontban, de a koreaiak elhozzák a ráncfelvarrott, új motorpalettával büszkélkedő i10-et is, illetve állítólag a gyártó bejelenti a Genesis-család európai bevezetését. Sőt, ha hinni lehet a kósza információknak, a gyártó sportkupéját a Velostert is megcsodálhatjuk.
Jeep: az amerikaiaknál a teljes egészében új Grand Cherokee lesz a legnagyobb durranás a frissített Wranglerről sem szabad megfeledkezni. Ezeken kívül a márkánál új, 2,2 literes dízelmotorok jelennek meg, amelyek több típus motorházteteje alá is bekerülnek majd.
Kia: a Kiánál nagyot és kicsit egyaránt látni fogunk: egyrészt érkezik a korrekt formatervvel és ígéretes technikai tartalommal megáldott Optima, másrészt pedig egy vicces városi kisautó, az elektromos POP koncepció is bemutatásra kerül.
Lamborghini: nem is olyan rég számoltunk be olvasóinknak arról, hogy az olaszok csúcsmodellje, a Murciélago rövidesen leköszön; szomorkodásra viszont semmi okunk, ugyanis érkezik a V12-es bika utódja, a Jota, amelyről Párizsban fogják leemelni a leplet a szépséges Lamborghini-lányok.
Lancia: nagyon reméljük, hogy az olaszok elhozzák nekünk a Stratos új, Ferrari-szívvel hajtott, méregdrága változatát...
Land Rover: a britek standján a ráncfelvarrott Freelander és a divatos Range Rover Evoque lesz a középpontban. Utóbbinak egyik legnagyobb érdekessége, hogy elsőkerékhajtással is rendelhető lesz, amire a márka történelmében először kerül sor.
Lexus: a Lexus Genfben ugyan már bemutatta legkisebb és legolcsóbb modelljét, a hibrid CT200h-t, ám az alig 4 litert fogyasztó autót - amely a Toyota Prius és Auris HSD hajtásláncát kapja - végleges formájában csak Párizsban tudjuk majd megtekinteni. Ezen kívül a frissített IS-sorozat is megmutatja magát.
Lotus: a brit sportautókat gyártó cégnél az új vezetőség új filozófiát is hozott, amelynek eredményeképp a jövőben modelldömping várható. Párizsra is tartogat a Lotus néhány meglepetést, ám a legnagyobb érdekességet talán az automataváltós Evora és a sportosabb, kompresszorral lélegeztetett Evora S jelenti.
Mazda: a könnyűépítésű Mazda2-n már megjelentek az első ráncok, úgyhogy a japánok gyorsan haptákba is verték a kisautót, a frissített változatot pedig elhozzák Párizsba. Nem kell egetrengető változásokra számítani, de bizonyára jobb lesz valamelyest a jól vezethető kiskocsi.
Mercedes: a Mercedes egyértelműen a minden porcikájában megújult CLS-re lesz a legbüszkébb, de az új, feltöltött motorral hajtott kétajtós nehézbombázót, a frissített CL63 AMG-t is megcsodálhatjuk a stuttgartiak standján. Az elektromos vonalat elsősorban az A-osztálynak szériagyártás-közeli E-Cell változata fogja képviselni. Ja, és ha szerencsések vagyunk, talán az SLS AMG nyitott változata is vendégségét teszi majd.
MINI: a brit-német gyártó alig néhány hónapja frissítette a teljes MINI-családot, de a középpontban ezúttal is a Countryman lesz. Ja, és ne feledjük a MINI elektromos robogóját sem, amely a városi közlekedésben szintén komoly úttörés lehet.
Mitsubishi: a japán gyártó nem készül egetrengető újdonsággal; a figyelem középpontjában a teljesen elektromos, szériaállapotban lévő kisautó, az i-MiEV lesz.
Morgan: a patinás brit cég minden bizonnyal az EvaGT-vel készül lehengerelni a nagyérdeműt. A meghökkentő formaterv láttán céljuk valószínűleg sikerülni fog.
Nissan: természetesen Párizsban is találkozhatunk a Genfben bemutatott vadonatúj Micrával, illetve a játékos Juke-kal, de a teljesen elektromos Leaf is színesíteni fogja a japánok standját, míg a meglepetést egy szintén elektromos kiskocsi, a Townpod koncepció jelenti majd.
Opel: Astra-dömping várható a francia fővárosban: végre megérkezik a villámos márka rendkívül sikeres kompakt modelljének legpraktikusabb, kombi változata, a sportosabb irányvonalat pedig a háromajtós, agresszívabb formájú GTC képviseli majd.
Peugeot: A Peugeot a minden porcikájában megújult, meglehetősen letisztult és inkább németes, mint franciás stílusú 508-assal kíván a középkategória babérjaira törni. Az autónak mind a szedán, mind pedig a kombi-változatát láthatjuk, de ezen kívül találkozni fogunk a dögös SR1 tanulmánnyal, az ígéretes dízel-hibrid 3008 Hybrid4-gyel, illetve a teljesen elektromos kisautóval, az iOn-nal is.
Porsche: a rendkívül innovatív sportautó-gyártó leginkább az utolsó éveit taposó 911-es szériára fókuszál: egyrészt megcsodálhatjuk minden idők legerősebb szériagyártású Porschéját a szélvészgyors GT2 RS személyében, másrészt pedig ott lesz a Carrerák csúcsa, a 408 lóerős, rendkívül jó ajánlatnak számító, szélesített karosszériájú GTS is, amit a németek a napokban lepleztek le.
Renault: a modern és különös formájú DeZir koncepció mellett a Renault hazájában a Laguna frissített változatával fog kedveskedni a kilátogatóknak, de az új méretes francia limuzin, a 4,9 méter hosszú Latitude is bemutatkozik.
Saab: a svédek a 9-4X szabadidőautó mellett kiállítják az új motorokkal frissített 9-3-ast is; a 9-5 kombira viszont még valószínűleg várnunk kell.
Seat: a Seat standját most inkább a praktikum, mintsem a spanyol spiritusz fog uralkodni, ugyanis a Volkswagen Sharan testvéréről, a vele szinte az utolsó csavarig megegyező Alhambráról hull le a lepel. Az új Leon csak később érkezik.
Smart: a Mercedes törpeautó-gyártója legsikeresebb modelljét, a fortwo-t frissíti, illetve németek a MINI-hez hasonlóan egy érdekes, elektromos robogó koncepcióval szeretnék meglepni a kicsi, ám annál ötletesebb dolgokért rajongó embereket.
Suzuki: a Párizsi Autószalon kapunyitásáig ugyan már átesünk a vadonatúj Swift hazai bemutatóján, illetve menetpróbáján, de a francia fővárosban újra vehetünk tőle egy üléspróbát.
Toyota: a japánok egy praktikus törpével, a Verso-S-sel kedveskednek a kicsi, de egyben tágas autókat kedvelőknek, de a hibrid Yarishoz is Párizsban lesz első ízben szerencsénk, illetve egy elektromos koncepciót is láthatunk majd a márka standján FT-CH néven.
Volkswagen: a wolfsburgiak elhozzák Párizsba a ráncfelvarrott Phaeton luxuslimuzint, de ennél sokkal nagyobb durranás lesz az új Passat világpremierje, amit már bizonyára nagyon sokan várnak. A habot a tortán a vadonatúj, igen tetszetős külsővel büszkélkedő Jetta jelentheti, de a Golf-alapú alsó-középkategóriás szedán párizsi bemutatását még nem erősítette meg a Volkswagen vezetősége.
Volvo: miután a Volvo Genfben leleplezte kínálatának legsportosabb modelljét, a fiatalos és intelligens S60-at, most a típus kombi változata, a V60 következik.
Nos, egyelőre ennyi. Listánk viszont nem teljesen végleges, ugyanis még van két hét a megnyitóig, a gyártók pedig folyamatosan kiszivárogtatnak egy-egy információ-morzsát az újabb és újabb párizsi érdekességekkel kapcsolatban; mi pedig természetesen folyamatosan frissítjük cikkünket, tehát érdemes néha visszanézni...