Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Rohamosan közeledik a Volkswagen Golf hetedik generációjának leleplezése, melynek köszönhetően egyre több hivatalos információ lát napvilágot a meghatározó kompaktról. A gyáriak minden tekintetben jobb autót ígérnek.

38 éve gyártásban, több mint 29 millió darabos példányszámmal – a Volkswagen Golf sikeréhez hasonlót nehéz találni az autós történelemben. A jelenleg futó, hatodik generáció napjai meg vannak számlálva: kevesebb, mint két hét múlva bemutatkozik az új reinkarnáció.

A hetes Golf megújulásának egyik vezényszava a takarékosság lesz: a teljes palettára vetítve 23 százalékkal nagyobb hatékonyságot ígérnek a mérnökök.

Alig két hét múlva lehull a lepel: dinamikus formákra számíthatunk.

A maga 4255 mm-es hosszával, 1799 mm-es szélességével és 1452 mm-es magasságával az új Golf 56 mm-rel hosszabban nyújtózik az elődnél, igaz, 13 mm-rel nagyobb szélessége mellett 28 mm-rel alacsonyabb is annál. Ő lesz az első modell, amely a gyártó új, MQB névre hallgató platformját hasznosítja, amely többek között 59 mm-rel nagyobb tengelytávot és elöl 8, hátul 6 mm-rel szélesebb nyomtávot szavatol a hatos kiadáshoz képest.

A külső dimenziók növekedése a fokozott biztonság mellett természetesen a belső tér méretén is tetten érhető lesz. A hátsó lábtér esetében 15 mm-es nyúlást ígér a gyártó, de a közel 3 centiméterrel nagyobb váll- és 2-vel tágasabb könyöktér is magáért beszél. A nagyobb mozgástérnek köszönhetően az ergonómiát is tovább csiszolták: a vezetőülés 20 mm-t hátrébb, a váltókar pedig 20 mm-nyit feljebb került, miközben a jobb pedálrend érdekében a gáz- és a fékpedál között 1,6 centiméterrel nőtt a távolság. A kormányoszlop is minden eddiginél nagyobb intervallumban lesz állítható.

Nagyobb teret ad az új platform.

A csomagtartó mérete 30 literes hízókúrát követően 380 literrel adódik majd, miközben a rakodóperem alacsonyabb kivitelezése (-17 mm) és a szélesebb felület (+47 mm) könnyebb pakolhatóságot szavatol. Emellett az elektromos parkolófék alkalmazása további helyet szabadított fel a középkonzolon, amely így még nagyobb tárolórekeszt kínál.

A méretbeli növekedés ellenére közel 100 kilogramm tömeget adott le magából az új generáció. Ezt többek között az új, forrón megformált, ultraerős acéllal készülő karosszériának köszönheti, amely már önmagában 23 kilogrammos megtakarítást jelent az elődhöz viszonyítva. Ehhez jönnek a könnyebb motorok: az EA211-es számmal jelölt 1,4 literes turbómotor például 22 kg-mal könnyebb, mint az EA111 névre hallgató elődje.

Az új futómű (ami elöl továbbra is MacPherson, hátul pedig többlengőkaros rendszerű) alumínium alkatrészei pedig 26 kilogramm lefaragásában segédkeznek. Ezzel még mindig nincs vége a felsorolásnak: az új ülések, az újragondolt elektronikai kábelezés és még néhány apróbb megoldás további 12 kilótól szabadítja meg az újdonságot. Ennek köszönhetően a gyári közlemény szerint a belépőmodell tömege megáll 1,05 tonnában, amely érték magáért beszél – ráadásul mindezt alumínium és egzotikus anyagok túlzott használata nélkül sikerült elérni. Mi egyébként már mértük az előző generáció tömegét - a mérlegelést követően teli tankkal 1300 kilogrammot mértünk a viszonylag jól felszerelt tesztautónak, vagyis üresen 1,1-1,15 tonnás tömegre számíthatunk inkább.

A gyártó ígérete szerint minden eddiginél könnyebb és biztonságosabb lesz.

A Volkswagen mérnökei az új generáció megalkotásánál kiemelt szerepet szentelnek a biztonságnak is, amelyet a passzív kialakítás mellett aktív elektronikai rendszerek armadája is fokoz majd. Ennek megfelelően szükség esetén vészfékező adaptív tempomat, sávváltás-segítő, fáradtság érzékelő, jelzőtábla-leolvasó, okosabb, adaptív fényszórórendszer és 360 fokos kamerarendszerrel dolgozó automatikus parkolórendszer is elérhető lesz a 7-es Golfhoz. Az elektronikai arzenált három különböző központi rendszerrel fokozza a Volkswagen: a hagyományos, fekete-fehér 5 colos kijelző helyett némi felárért 5,8-as, színes, valamint borsosabban 8 colos érintőképernyős megjelenítő is elérhető lesz. Utóbbiak különlegessége, hogy már a kezünk közeledését felismerve is képesek reagálni és olyan módra váltani, amely gazdagabb beállítást tesz lehetővé. Amint elvesszük a kezünket, a kijelzés a legfontosabb információkra vált vissza. A navigációs térképanyagot a gyártó a vásárlást követő első három évben ingyenesen frissíti majd.

A vezetői igények nagyobb mértékű kielégítését az adaptív futómű mellett az új kormányzásra is bízzák, amelynek rásegítése öt különböző profil szerint lesz állítható – és remélhetőleg sikerül az elektrohidraulikus rendszerek többségére jellemző érzéketlenséget is leküzdeni.

A motorválaszték több tagját is homály fedi, de a fentebb említett 1,4 literes, hengerlekapcsolással is operáló turbós benzines biztosan választható lesz már indulásnál, amely annak ellenére, hogy 140 lóerős teljesítményével flottul mozgatja majd a könnyű karosszériát, az opcionális hétsebességes duplakuplungos váltóművel vegyes körülmények között csupán 4,8 liter üzemanyagból megtehet majd 100 kilométert. Régi ismerősként a 105 lóerős, 1,6 literes gázolajos erőforrást is megtaláljuk majd, amellyel a gyáriak szerint 3,8 l/100 km-es fogyasztási adatot lehet teljesíteni.

A szeptember 27-én kezdődő Párizsi Autószalonon már bemutatkozik a VII-es Golf GTI változatának tanulmány kiadása, amely továbbra is kétliteres turbómotort használ, igaz, a hírek szerint ezúttal már 225 lóerős teljesítménnyel.

Ennél többet már csak a hivatalos bemutatást követően fogunk megtudni, amire már nem is kell sokat várni. A lepel szeptember 4-én, Berlinben kerül le a Volkswagen csoport talán legfontosabb modelljéről, míg az első példányok a jövő év elején érhetik majd el a hazai szalonokat.