Képzeljünk el egy szép világot, ahol felhőtlenül szabadok vagyunk. Nincsen vagyonunk, de nincsenek gondjaink sem. Van azonban egy szörfdeszkánk, némi aprónk dobozos sörre, és van egy balalajkánk a VW T2 kisbuszunk egyik sarkában, amin el tudjuk játszani a tengerparti tábortűz mellett a Kumbayát.
VW T2c - galériaRégi szép időkből származik ez az elfelejtett álom, amikor a hippi-generáció közkedvelt járműve nem a végsebessége miatt kapta a ’tépős busz’ elnevezést. Nos, fanatikusok, és örök gyerekek számára jó hír, hogy egy holland kereskedőnek köszönhetően az álom valóra váltható, hiszen a T2 a brazíliai futószalagokról lekerülve gyakorlatilag újonnan teszi kultikus abroncsait az öreg kontinens földjére. Mindez pedig úgy lehetséges, hogy a kisbusz a hatvanas évek óta szinte változatlan formában épül meg a dél-amerikai országban, noha 1,4 literes léghűtéses boxermotorja immáron eszeveszett 80 lóerős teljesítményt szabadít a kerekekre.
A lakás térpazarlás - így is lehet(ne) élni
A VW T2c rögtön kétféle felszereltséggel is rendelhető. A T2 Classic tolóajtaja egy kis konyhai részt tár fel, s mellette két fő számára kényelmes ülőpad található. A beszédes elnevezésű VW T2 BAzért a családi felhasználás is csábító lehetőségeach fedélzetén ággyá alakítható székek kaptak helyet, melyekben alaphelyzetben három utas foglalhat helyet, miközben a főzésre alkalmas rész kompaktabb formában került kialakításra.
Rossz hír, hogy a T2c még ebben a formában sem lesz a kalandorok legolcsóbb beszállókártyája a szabadság földjére, hiszen jelenleg kicsivel több, mint nettó 10 millió forintos árcédula lóg rajta, így vélhetően mégsem indul majd második hódító útra. Takarékoskodásra az LPG gázos üzemre való átépítéssel lehetne csak gondolni, ami azonban további 1,1 millió forintot kóstál, mely összegből bizony már igencsak szép kalandokra fizethetnénk be.
Sajnos csak látszólag olcsó mulatság
Örömünket csak méginkább beárnyékolja a forgalombahelyezés útvesztője, hiszen régi-új ismerősünk egyetlen uniós előírásnak sem felel meg, így kénytelen lesz kiskapukon keresztül Európába jönni. A britek laza szabályozásainak és jó szívének köszönhetően kedvencünk elsőként az Egyesült Királyságban kerülhet bejegyzésre új járműként, s mivel elvileg egységes szabályozás dívik országainkban, innentől kénytelenek lesznek egyéb nemzetek is befogadni a népautót.
Új autóval szép az élet - még garancia is jár hozzá
Noha ezzel a T2c új otthonában használtautónak számít, a holland kereskedő három év garanciát ad rá, igaz, a 12 havonta esedékes kötelező szerviztől nem tekint el, így a birtoklás kezdetén a holland szörfös, tépős kaland minden évben garantált.