A Fokváros és London közötti távolság legyőzése ugyanolyan autós zarándokútnak számít, mint túrázóknak a vallásos töltetű El Camino teljesítése. Mindkét kalandban közös, hogy egyformán vágyunk rájuk, ám a megvalósítás mezejére csak kevesek lépnek, noha most ismét bizonyításra lelhet, hogy a sikerhez nem is kell olyan nagy befektetésre gondolnunk.
Mióta autó van, a Fokváros-London rali is létezik
Hőseink, Philip Young és Paul Brace nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy megdöntik John Hemsley 1983-as rekordját, aki a dél-afrikai Mount Nelson hotelből 14 nap, 19 óra és 26 perc alatt jutott el a brit főváros Marble Arch szállójáig.
Akkor a választott terepjáró egy gyárilag felkészített Range Rover volt, ám most a kőkemény Botswana, Etiópia és a viharos Líbia országait egy Fiat Panda szelheti át, melynek 0,9 literes TwinAir turbómotorja remélhetőleg még Tunéziában is vígan szeli majd a kilométereket, mielőtt az olasz kisautó az öreg kontinensre tehetné a kerekeit.
Ma már jobbak a körülmények, kevesebb az izgalom.
A rekord túlszárnyalását némileg nehezíti, hogy a RAC Motorsport Szövetség a sebességhatárok betartását mindvégig megköveteli. Mondanunk sem kell, hogy napjaink legmodernebb navigációs és kommunikációs eszközeinek támogatásával, valamint az infrastruktúra kiépítettségével azért a küldetés kevésbé kihívásokkal teli, mint például az úttörő Humfrey Simmonds 1938-as sikere, midőn az újságíró 31 nap alatt teljesítette a távot egy Wolseley 18-85 volánja mögött.