A Mustang kezdeti sikerei után a vásárlók egyre nagyobb teljesítményre vágytak, így a Ford felkérte az AC Cobra által elhíresült Carroll Shelbyt, hogy építsen egy igazán sportos modellt. A tervezők kezdetben a a Shelby GT 350-es számára a széria 289-es (4736 cm3) motor megtartása mellett döntöttek, és versenyfelfüggesztést raktak az autó alá. Az ügyfelek azonban vérszemet kapva még erősebben verték az ajtókat, így a Mustang szélesebb és hosszabb karosszériát kapott, ami ezzel képessé vált befogadni a Ford big block-ját.
Az autó orra majdnem nyolc centivel hosszabb lett, a hűtőrácsba két darab 7 colos fényszórót építettek, a standard motorházat, valamint különböző elemeket pedig a kocsifront részénés hátulján üvegszálas műanyag váltotta fel. A Mustang hátsó lámpáit Cougar búrákra cserélték a gyáriak, köztük az impozáns kígyóval. A műszerfalon egy 140 mérföldig (225 km/h)mutató sebességmérő, valamint egy 8000 1/percig skálázottfordulatszámmérő kapott helyet.
Tatai barátaink a filmben szereplő autóknál jobb Eleanort építettek - egy igazi Cobra szívével
Minden adott volt hát, hogy a hatalmas 428-as (7014 cm3) blokk beköltözhessen a GT500-as motorházteteje alá. Egy eredeti Shelby erőforrás könnyedén felismerhető az alumínium Cobra szívócsőről és a két Holley karburátorról, valamint a jellegzetes ovális légszűrőről. A monstrum ezzel együtt 5400-as fordulaton 355 lóerős teljesítményt adott le, míg maximális forgatónyomatéka 569 Nm-re adódott 3200 1/perces főtengelyfordulat mellett.
Végül nem volt lehetőségünk megnyomniAz 1967-es Shelby Mustangot donorul választva végül a Boyd Coddington szárnyai alatt nevelkedett és méltán elhíresült Chip Foose tervezte meg az új Tolvajtempó Eleanorját. A feladat nem volt egyszerű, hiszen egy klasszikus vonalú autóhoz kellett olyan csomagot megalkotni, ami a régi rajongókat sem botránkoztatja meg, miközben a fiatalabb generációt is magával ragadja. Azt már csak tatai barátaink műhelyében tudtuk meg, hogy a forgatás alatt 289-es blokkal szerelt modellek kaptak szerepet, míg az érzékenyebb fülűek haragját elkerülendő a készítők a nagyobb, hétezer köbcentiméteres motor hörgését keverték az üldözési jelenet hangsávjára. Mindezek ellenére Eleanor világhíres lett, és a kisfiúktól a sikeres üzletemberekig a képe szinteminden autóőrültnek a falán ott díszeleg.
Most a három működő darab egyike kerül kalapács alá
Az igazi rajongók most valóra is válthatják az álmukat, hiszen a forgatásra épült 11 autó egyike május 26-án kalapács alá kerül, ráadásul ez a példány a három valóban működőképes darab egyike is. Fentiek tükrében mondanunk sem kell, hogy nem egy eredeti Shelbyről van szó, csupán egy Fastback replikáról, amiért az értékesítők nagyságrendileg 100.000 dolláros bevételt várnak.
A forgatás alatt Chip Foose 11 alkotásából 2 semmisült meg
Mint azt sokan tudják, Európában egyedülálló módon hazánkban tevékenykedő partnereinknél épülnek hiteles Eleanor-ok, s ezek közül egy már átadásra is került, s büszkén rója Németország útjait. Beszámolóinkon felbuzdulva sokan érdeklődtek az autóért esedékes végösszegről, s bár fix számmal nem szolgálhatunk, azt egy sejtelmes kacsintás közepette nyugodt szívvel javasolhatjuk, hogy 100-150.000 dollárért nyugodtan tessék lecsapni az eredeti hamisítványok egyikére.