Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Seat Genfben leplezte le 20V20 típusjelű crossover tanulmányát, ami közelebb áll a sorozatgyártáshoz, mint gondolnánk. Bár a típusjelzés alapján azt hinnénk, hogy 2020-ra tervezi a spanyol gyártó az autó szériába küldését, sokkal-sokkal, állítólag sokkal hamarabb, egészen konkrétan jövőre piacra kerül a Seat első magasabb felépítésű típusa.

Azt még nem tudjuk, hogy a végleges változat milyen néven jelenik meg a palettán, viszont abból kiindulva, hogy nagyon közel áll a sorozatgyártás, biztosra vehetjük, hogy a megjelenés terén nagyon közeli lesz a rokonság a Genfben kiállított 20V20 négykerekűvel. Az alapokat a Leon család, pontosabban a Volkswagen konszern MQB padlólemeze biztosítja, azonban a tengelytávolságot jelentősen megnyújtották a tervezők. A Leonnal mutatott formai rokonság kívül-belül tetten érhető, de a 20V20 kétségtelenül dögösre sikeredett.

A 20V20 első és hátsó tengelye 2,79 méterre van egymástól, amihez 466 centis hossz tartozik – ezzel az autó teljesen beleillik a közepes méretű crossoverek szegmensébe, a méretes tengelytávolság pedig tágas utasteret ígér.

A gyáriak továbbá 600 literes csomagtartóról beszélnek, ami több mint korrekt érték, míg a 228 mm-es hasmagasság már-már eléri a komolyabb terepesek adatát. A formaterv véleményünk szerint telitalálat, amennyiben tényleg így fog kinézni a Seat büszkesége, a siker garantált, ugyanis a crossover szegmens legsportosabb képviselőjévé léphet elő az autó – legalábbis optikailag. A Seat illetékesei is megemlítették a sajtótájékoztatón, hogy a 20V20 egyesíti egy sportos négyajtós kupé dinamikus vonalait egy kompakt SUV praktikumával, variálhatóságával.

A hajtásláncokról egyelőre nincsenek információk, de tekintettel arra, hogy az MQB platformra épül az autó, nem nehéz kitalálni a potenciális motorokat, erőátviteleket és hajtásrendszereket. Egészen biztos, hogy a jól ismert, 1,4-2 liter közötti, kizárólag turbós és négyhengeres TSI illetve TDI benzin-/dízelmotorok gondoskodnak majd a hajtásról, melyek nyomatékát manuális vagy duplakuplungos automataváltók továbbíthatják a kerekekhez.

Az összkerékhajtás biztosan nem fog hiányozni a palettáról, azonban az alapmodellek véleményünk szerint elsőkerekesek lesznek, hiszen egyrészt a vásárlók legnagyobb részének semmi szüksége az összkerékhajtással, továbbá így a vételár is lejjebb szorítható. Amennyiben tényleg jövőre piacra kerül a Seat első crossovere, bizonyára rövidesen több információ birtokába fogunk jutni a végleges modellel kapcsolatban.