Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Tekintse meg helyszínen készült képeinket a galériában!A Lamborghini többek között egy olyan tanulmánnyal érkezett a Párizsi Autószalonra, mely állításuk szerint cégük jövőben követendő irányvonalát képviseli. A Sesto Elemento ugyan egyelőre csak egy koncepcióautó, ám a hírek szerint tekinthetünk rá olyan szemmel is, mint a két éven belül érkező legújabb Gallardóra (legalábbis a forma és az anyaghasználat terén mindenképpen). Ezt a feltevést még tovább erősíti a tény, hogy a francia fővárosban kiállított négykerekű a Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera teljes hajtásláncát megörökölte. A Sesto Elemento ennek értelmében egy 5,2 literes, szívó V10-es egységgel van felvértezve, mely 570 lóerős teljesítményt biztosít az újdonság tesztpilótájának.

A brutális teljesítménynek, az állandó összkerékhajtásnak, valamint a 999 kilogrammos tömegnek köszönhetően a Sesto Elemento képes mindössze 2,5 másodpercen belül abszolválni a százas sprintet, korábbi értesüléseink szerint végsebessége pedig akár a 350 km/h-s értéket is súrolhatja majd.

Érdekes adat a Lamborghini legújabb üdvöskéjének 1,75 kg/lóerős jellemzője is, melynek köszönhetően kétkerekű járműveket megszégyenítő dinamikára képes az aszfalton. A gyártó szerint cégük világelső a szénszállal erősített műanyagok (CFRP) technológiájában, ezt az állítást az autó extrém könnyű mivolta is bizonyítja.

Erő, szépség és "súlytalanság": a Lamborghini receptjeJobb példát talán nem is hozhatnánk a szénszálas anyagok kiterjedt használatára, ugyanis az utascellán kívül az orr-rész elemei, illetve a külső különböző paneljei is az említett technológiával készültek. Az így sem teljes listát a felfüggesztések és a felnik zárják, melyek esetében szintén a karbon jöhet szóba. Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója elmondta, hogy a Sesto Elemento lelke minden jövőbeli modelljüket megérinti majd. Hozzátette, hogy autójukat jelenlegi legjobb tudásukat beleadva készítették a kiemelkedő vezetési élmény érdekében. Winkelmann úr szerényen azt is hozzátette, hogy a Sesto Elemento a szupersportautók jövőjét példázza. Hogy mennyire bizonyul igaznak kijelentése, azt természetesen a nem túl távoli jövőben deríthetjük csak ki…