Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Saab hirtelen időmilliomossá vált importőre a tervek szerint már az ősszel megkezdi a SsangYong modellek magyarországi forgalmazását, így aztán hazai szemszögből is egyre érdekesebbé válik az indiai tőkével taktikázó koreai gyártó munkássága.

Miközben az értékesítési feladatokra vállalkozó Wallis Automotive Europe minden munkatárásának tiszta szívünkből drukkolhatunk, hogy újabb márkával színesíthessék a hazai palettát, tekintetünket már a párizsi újdonságok felé fordítjuk, hiszen az e-XIV (Electric-eXciting user-Interface Vehicle) prototípus nem csak küllemében, de műszaki tartalmában is megnyerőnek számít.

Noha az e-XIV csupán egy tanulmány, a típus hűen példázza a SsangYong elhivatottságát

A koncepciónak persze már Genfben és Frankfurtban is voltak előfutárai, a B-szegmens üdvöskéjének tekinthető hobbiterepjáró mégis csak napjainkra érett be. A 4.16 méter hosszú, 1575 mm magas, illetve 2600 mm-es tengelytávolsággal büszkélkedő háromajtós lemeze alatt az 1,6 literes benzinmotor csupán aggregátként funkcionál, azaz munkája kizárólag az elektromos erőforrást kiszolgáló akkumulátorok töltésére fordítódik, mely feladatot a tetőn helyet kapó napelemek is segítik.

A gyártó meg tudja fizetni a legjobb szakembereket is, így gyorsan a rohamos fejlődés útjára léphet

A hajtáslánc koncepciója persze már ismert, esetünkben a meglepő inkább az, hogy a szemünkben csupán a periférián létező márka bizony az innovációk területén sem kíván lemaradni, így könnyen előfordulhat, hogy a nem is olyan távoli jövőben az igencsak tőkeerős vállalat olyan termékeket tud majd piacra dobni, melyek nem csak szerény árcédulájukkal adhatják fel a leckét a magabiztos európai konkurenseknek.