Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A veteránkedvelők bizonyára már alig várták a tavasz beköszöntét, hiszen a legzordabb évszakban általában kivétel nélkül téli álmot alvó hobbiautók számára valójában csak ilyenkor kezdődik el az új év.

Természetesen veterános partnerünk sem tétlenkedett, miután elértek minket az első meleg tavaszi napsugarak: a Kultmobil csapata március utolsó napján egy évkezdő találkozót szervezett, ahova mi is hivatalosak voltunk. Az első közös idei kiruccanás nem is a kilométerek sokaságáról, mint inkább egy kellemes beszélgetésről, jókedvről, ebédről és a kedvencek megjáratásáról szólt.

Járai Tamás kolléga némi humort is belecsempészett munkásságunkba

A Kultmobil főhadiszállásától, a budapesti kertész utcai „hangárból” egy szépséges etyeki pincéhez vezetett mintegy 30 kilométer hosszan az oldtimerekből és Brit, japán és német formák találkozásayoungtimerekből álló konvoj útja – az autók pedig nem csak sofőrjeiknek és utasaiknak szereztek örömet, de a közlekedés többi résztvevői és a járókelők is elismerő pillantásokkal, mosollyal, integetéssel fogadtak minket.

A találkozón 15 négykerekű gyűlt össze, az autós történelem több mint 60 éves szeletét felkarolva. Az összejövetel rangidőse egy 30-as évekbeli brit úr volt egy csodaszép, nyitható tetejű Bentley személyében, amely szintén saját lábán érkezett a célhoz - a tulajdonos előszeretettel használja a különlegességet.

Nem volt hiány szépséges vonalakban - régen is értették munkájukat a formatervezők

Aztán olyan finomságokkal is találkoztunk, mint például egy Jaguar E-Type V12 Convertible, egy csodaszép Citroen DS, az általunk tavaly már tesztelt 1968-as Amikor beindultak, azt hittük, vihar közelegMercedes-Benz W111, vagy egy dögös Audi Sport Quattro. Tengerentúlról egy Chevy Chevelle kabrió és egy Plymouth Road Runner érkezett, Japánt pedig olyan sportautók képviselték, mint a híres Toyota Supra Turbo vagy az első generációs Mazda RX-7. Olaszországból sajnos egyetlen típus sem érkezett az összejövetelre.

A fenti modelleken kívül főként Német gyártású veteránokkal és youngtimerekkel találkozhattunk még a Kultmobil összejövetelén - mi is ehhez a csoporthoz tartoztunk, az Autó Pult csapata egy, a bejáratáson épphogy csak túlesett E36-os BMW 328i-vel képviseltette magát.

A világ szinte minden tájáról érkeztek különlegességek a találkozóra - galéria

A veterános élet tavaszi felvirágozása természetesen egyben azt is jelenti, hogy újra jelentkezni fogunk különféle bemutatókkal, veterántesztekkel - a napokban például Európa (és talán az egész világ) egyik legszebb Datsun 260Z-jét fogjuk vallatóra. A cikk(ek) érkezéséig pedig fogadják szeretettel galériánkat.