Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A szuperautókat gyártó Koenigsegg cégnél úgy néz ki, hogy teljesen elgurult a vezetőség és a fejlesztők gyógyszere: az ízelítő részletfotók láttán és a különféle pletykák hallatán már elöljáróban sejteni lehetett, hogy valami brutálisan erős hibrid négykerekűt készülnek bemutatni Genfben a svédek, de ekkora durranásra – vagy inkább őrültségre – szerintünk senki nem számított.

Azt eddig is tudtuk, hogy a különlegesség Regera néven kerül gyártásba, azt viszont el nem hittük volna, hogy 1800 lóerős lesz. Igen, jól olvasták: ezernyolcszáz lóerős! Ebből 1100 lóerőt a gyártó eddig is alkalmazott 5-literes duplaturbós V8-as benzinmotorja szállít 7800/percnél, a maradék 700 tagú ménest pedig három darab villanymotor adja le – ezekből egy-egy a hátsó kerekeken tanyázik, egy pedig a főtengelyhez csatlakozik. A hibridrendszer össznyomatéka sem kevésbé lenyűgöző a maximális teljesítménynél: kamionokra jellemző 2100 (!) Nm leadására képes a Koenigsegg.

Az erőt egy vadonatúj fejlesztésű, KDD nevű (Koenigsegg Direct Drive) erőátviteli rendszer továbbítja a hátsó kerekekhez (kíváncsiak vagyunk, hogy mennyire lehet átadni az akár 1800 lóerőt és 2100 Nm-t két papucsra…), amelynek különlegessége, hogy a gyártó szerint a hagyományos, villanymotorokhoz kapcsolt CVT váltókhoz képest 50 százalékkal kevesebb az energiaveszteség, igaz, a Regera alapvetően egy direkt hajtású, "egysebességes" autó. A Koenigsegg könnyű építésű hibridként titulálja az üresen 1628 kilós Regera modellt, amelynek vízhűtéses, 9,3 kWh kapacitású, és akár 500 kW-nyi teljesítményt is leadni képes akkumulátorait hálózatról is lehet majd tölteni.

Az autóról túl sok egyéb információnk még nincs, de annyit tudunk, hogy a hangélmény sem lesz utolsó, köszönhetően a kipufogó-specialista Akrapovic által fejlesztett kipufogórendszernek. A Regera aerodinamikája szintén kiváló: 250 km/h-nál például 450 kg leszorító erőt termel a rakéta, hidraulikusan előbújó hátsó szárnyának is köszönhetően. A szupergép elöl 19, hátul 20 colos kerekei is különlegesek, hiszen szénszálból készülnek. A megállásról nem meglepő módon körben karbon-kerámia fékek gondoskodnak.

A Regera 1800 lóerős rendszerteljesítményével messze a világ legerősebb szériagyártású autója, amelynek teljesítménye gyakorlatilag annyi, mint a három elit non plus ultrának számító, szintén hibrid szuperautóból (McLaren P1, LaFerrari és Porsche 918 Spyder) kettőnek együttvéve. Ezt a menetteljesítmények is jelzik: álló helyzetből 400 (!) km/h-s tempóra a gyári adatok szerint hihetetlen 20 másodpercen belül gyorsul a Regera, míg 0 km/h-ról például a LaFerrari 15, a Porsche 918 pedig 23 másodperc alatt gyorsul... csak éppen nem 400, hanem 300 km/h-ra!

A gyártási darabszám erősen korlátozott, hiszen összesen 80 példányról szól a fáma, de a kvalitásokhoz és a gyártó méretéhez képest szerintünk ez a szám is több mint tisztességes – ráadásul ember legyen a talpán, aki képes ekkora erőt meglovagolni. Mindezek tetejébe az elegáns vonalvezetésű Regera bár ránézésre is gyorsnak és különlegesnek látszik, lágy formáiból ilyen erőt talán nem is néznénk ki. Apropó, a Regera áráról nem is beszéltünk: alsó hangon átszámítva mintegy 530 millió forintba kerül.

A Koenigsegg genfi újdonságai ezzel nem érnek véget: a Regera mellett az Agera sportváltozata, az RS uralja a svédek standját, amelynek alapjait a szintén nem éppen szerény kvalitásokkal büszkélkedő Agera R biztosítja. Testvérénél viszont erősebb lett az RS 5-literes biturbós V8-asa, 1160 lóerőt és 1280 Nm-t csatasorba állítva, továbbá 1435 kiló helyett csupán 1395 kilót nyom a mérlegen.

A 25 tervezett példányból 10 már gazdára is talált a Regeránál – legalábbis szerintünk – brutálisabb kinézetű Agera RS-ből, amely elsősorban a versenypályákat hivatott meghódítani. Ennek megfelelően a futóművet pályahasználathoz igazították a mérnökök, az elöl 19, hátul pedig 20 colos szénszálas felniket pedig Michelin Pilot Sport Cup2 semi slick sportabroncsokkal látták el, viszont az Agera RS testvéreihez hasonlóan a közúti forgalomban is részt vehet.