Örömmel jelentjük, a múlt heti részletes Lada Vesta bemutató cikkünkben jól tippeltünk, és a Lada hazai importőre, valamint országszerte immár 20 tagot számláló kereskedői hálózata elérte célját: sikerült 3 millió forintban megállítani a Lada első modern, és (szerintünk) Európában első valóban piacképes modelljének, a Vesta szedánnak az indulóárát.
2,99 millió forinttól indul a Vesta - sajnos klíma nélkülLényeg a lényeg, az orosz AvtoVAZ 4,4 méter hosszú szedánja vágre rendelhető, illetve megvásárolható Magyarországon, mégpedig 2,999 millió forintos alapáron. Ebben az árban már benne van az elegendő menetdinamikát szavatoló 1,6 literes, 16 szelepes, 106 lóerős (orosz) benzinmotor, valamint a 4 légzsák, amire a Ladánál egészen mostanáig kellett várnunk, hiszen az eddigi modellek kizárólag két ‘lufival’ érkeztek/érkeznek. Viszont az örömhöz sajnos egy kis üröm is tartozik: a 3 milliós belépő változathoz sajnos még nem jár a klímaberendezés, ami véleményünk szerint manapság legalább annyira alapvető dolog egy ‘becsületes’ új autó esetében, mint a (minimum) 4 légzsák.
Felszereltségi szintből 3 van, motorból csak egy: a már említett Standard szint 2,999 millió, a Comfort 3,499 millió, a Lux pedig 3,899 millió forintot kóstál, a széria 5-sebességes kézi váltó helyett szintén ötgangos, ám ‘robotizált’ szerkezetet pedig 250 ezer forint ellenében kérhetünk kizárólag a Lux szinthez (ez esetben a kézi váltós Lux-on felül 50 ezer forint értékben a fűthető első szélvédő is hozzátartozik az alapellátmányhoz), így ez esetben már nem túl barátságosan hangzó 4,149 millió forintot kóstál a Vesta, igaz, ezt az összeget már csak 119 ezer forinttal toldhatjuk meg, ha metálfényezést szeretnénk, végül pedig az összes modellhez 4 évre 30 ezer, 5 évre pedig 40 ezer forinttól hosszabbíthatjuk meg az alapból 3 éves, korlátlan kilométerfutással (!) értendő garanciát.
3,5 millió forintért már minden jár a VestáhozA hárommilliós indulóra visszatérve: az állítható kormányoszlop, az állítható magasságú biztonsági övek, az alvázvédelem, a hasznos visszagurulásgátló (!), a fedélzeti számítógép, a teljes értékű pótkerék, a fényezett lökhárítók, az osztottan dönthető hátsó üléstámlák, az elektromos első ablakok, az Isofix pontok stb. mellett az Európában kötelező biztonsági tételek (ABS, ESP, abroncsnyomásfigyelő stb.) persze itt is szériában járnak, azonban ennyiért a külső tükröket manuálisan kell állítani, a vezetőülés magassága nem szabályozható, a tükrök, valamint a kilincsek még fényezetlen műanyagból pompáznak, sőt, még rádió sincs, csak előkészítés. Éppen ezért mi valódi belépőmódellként a 3,5 milliós Comfort változatra tekintünk, és úgy gondoljuk, hogy a 3 milliós verzió tényleg csak azoknak jó, akik beleszerettek a Vestába és nem ragaszkodnak ezekhez a fontos tételekhez, hiszen 3 millióért például már egy klímás, jobban felszerelt Dacia Logan kapható (akár kombi karosszériával), mondjuk a dinamikus 90 lóerős turbós benzinmotorral, ami ebben az ársávban szerintünk így jobb ajánlatnak számít.
A 3,5 milliós Comfort szint viszont már mindent ‘tud’, ami elvárható, sőt, annál jóval többet: a plusz 500 ezer forint ellenében már jár a magasságban állítható deréktámaszos vezetőülés, az automata fényszóró funkció, a bluetooth-os telefon-kihangosítóval és USB csatlakozóval ellátott audiorendszer, a multikormány, az esőszenzor, a fényezett tükrök/kilincsek, a fűthető első ülések, a manuális klíma, az első ködfényszórók, a távirányítós központi zár, az elektromos, fűthető külső tükrök és elektromos hátsó ablakok, a riasztóberendezés, a tempomat, a szövet ajtókárpitozás, a hátsó parkolóradar, valamint a vezető oldali könyöktámasz. Opcionálisan a 15 colos acélfelnik helyett 100 ezer forint ellenében 16 colos alu szettet kaphatunk.
Akár 4,3 millióra is feltornázhatjuk a Vesta árát...A 3,9 milliós Lux már az alukerekeket is tartalmazza, továbbá a plusz 400 ezer forint ellenében manuális helyett digitális klímaberendezést, komfort irányjelzőket, napszemüvegtartót, valamint tolatókamerával és navigációs rendszerrel (Magyarország térképpel együtt) kiegészített érintőképernyős multimédiás rendszert kapunk, de ne feledjük, hogy metálfényezéssel együtt ez esetben már 4 millió forint felett járunk, ami nem kevés pénz, még a gyakorlatilag ‘full extrás’ Lada Vesta ismeretében sem. Halkan megjegyezzük, hogy véleményünk szerint jól jött volna mondjuk 3,2-3,3 millió forintért még egy felszereltségi szint a Standard és a Comfort között, ahol már adott a klíma plusz néhány hasznos opció, de nincs a Comfort sok-sok egyébként hasznos, ám az árérzékenyebb vásárlók számára esetleg felesleges extrája.
Kíváncsian várjuk, hogy fogadják a magyar vásárlók a 3-4 milliós VestátÖsszességében reálisnak nevezhető az új Lada Vesta árazása, persze a végső konklúzió csak azt követően vonható le, ha kipróbáltuk az autót. Ugyanakkor nagy csodát sajnos nem sikerült alkotni: akkor ütne tényleg nagyot a Vesta ára, ha a 3 millióba a klímaberendezés még belefért volna. Így nem tudjuk, hogy mennyit lehet alkudni a Ladánál, mint ahogy azt sem, hogy az eredetileg február végéig, tehát máig meghirdetett Fiat Tipo akció a valóságban meddig tart, de azt tudjuk, hogy egy hasonlóan felszerelt ‘full extrás’, 1,4 literes 95 lóerős (6-sebességes kézi váltóval szerelt) Fiat Tipo szedán az akció keretében metálfénnyel együtt 4 millió forintba kerül(t), vagyis Lada Vesta áron van/volt. És kicsit több, mint 4 millióért már nagyon jól extrázott Suzuki Vitarába, SX4 S-Crossba, vagy akár Opel Astra J szedánba ülhetünk be, vagyis vásárlás előtt érdemes alaposan körbenézni a piacon, és több helyről ajánlatot kérni...
Lapozzanak, mert a második oldalon múlt heti cikkünket felidézve minden fontos információt, adatot megtudhatnak a Lada Vesta európai változatáról!