A Porsche Panamera második generációja alig, hogy bemutatkozott, máris rekorderként kezdheti meg pályafutását: a Porsche luxusszedánja, amiről részletesen épp a héten számoltunk be és ide kattintva, korábbi cikkünkből minden fontos információt elolvashatnak róla, olyan időt tett le a Nürburgring Nordschleife-i aszfaltcsíkján, hogy mindenkinek leesett az álla. Ezek szerint valóban működnek az autóban alkalmazott technikai hókuszpókuszok, legyen szó akár az aktív aerodinamikáról, akár a szuperfejlett futóműről vagy a rendkívül hatékony hajtásláncokról.
Az új Panamera nem csak elegáns és szuperkényelmes, de villámgyors is
7:38-as időt futott a Nordschleifén... - galériaA Nordschleifén természetesen a csúcsmodell, vagyis a Panamera Turbo mutatta ki foga fehérjét, és a bő kéttonnás szedán bizony nagyon kemény sportautókat illetve szuperautókat hagyott a háta mögött. A Porsche által kommunikált köridő egészen pontosan 7 perc 38 másodperc, amivel a világ leggyorsabb luxusautójának számít a Zöld Pokolban. A 7:38-as idővel különben olyan illusztris táborba csöppent a több mint 5 méter hosszú luxusautó, ahol például a következő delikvensek tanyáznak: Lexus LF-A, Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera, vagy épp a Porsche 997 Turbo (vagyis a 911 Turbo előző generációja).
Mondanunk sem kell, hogy ez mekkora teljesítményt sejtet. És a legszebb az egészben, hogy a Porsche állítólag semmiféle ügyes trükköt nem alkalmazott, vagyis az autó teljesen szériaállapotban vágott neki a Zöld Pokolnak, semmiféle profi bukócsövezést vagy speciális súlycsökkentést nem kapott, továbbá nem pályaabroncsok feszültek rajta, hanem azokkal az utcai kerekekkel futotta az időt, amivel az ügyfelekhez érkezik.
Szériakerekekkel is olyan gyors, mint egy szuperautóA sorban következő szériagyártású szedán különben nem kevesebb, mint 17 másodperccel lassabb a Panamera Turbónál: ő lenne az M5-ös BMW, ami mellesleg kisebb, könnyebb és 10 lóerővel erősebb a Panamera Turbónál. Ja, és persze a Panamera sorozatban is garantáltan lesz később még izmosabb ’versenyző’, hiszen számítunk a várhatóan mintegy (vagyis legalább) 600 lovas Turbo S érkezésére, ami ugye mondanunk sem kell, lassabb biztosan nem lesz, mint a 7:38-as időt futó Turbo... A Porsche különben egy rövidke, másfél perces ízelítő videót is közzétett a rekordról, ami a bekezdés felett tekinthető meg.