Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az 51. Super Bowl már csak az alapszakasz és a rájátszás ismeretében is izgalmasnak ígérkezett, azonban a tornákon kiemelkedően sikeres és esélyes New England Patriots, valamint a feltörekvő Atlanta Falcons briliáns játékkal hozott nem várt izgalmakat a kupadöntőbe. Természetesen a kisebb-nagyobb szünetekben ezúttal sem maradhattak el a bődületes költségvetésű autós reklámok.

Még mielőtt belevágnánk a szellemes videók javába, nem mehetünk el szó nélkül a mérkőzés mellett sem. Noha a Pats messze nagy esélyesként vonult ki a houstoni gyepre, a 0-0 állással végződő első negyedet követően mégis a fiatalosabb Falcons lendült bele a pontgyűjtésbe. Mindez egészen addig fajult, hogy Lady Gaga mesés hangja 21-3-as állásnál szakította félbe a játékot a megszokott Halftime Show-val.

Aztán jött a fordulat és a New England hihetetlen játékkal a negyedik játékrész végére döntetlent harcolt ki, majd a szerencsés kimenetelű pénzfeldobást követően ismét nagyot támadva a hosszabbításban hamar kerekedett felül.

A Patriots ezzel több szempontból is történelmet írt: a Super Bowlon eddig soha senki nem fordított ilyen nagy hátrányból, mi több, a kupadöntők történetében most először kellett hosszabbítást tartani. A Pats legendás irányítója, Tom Brady ezzel rekordot beállítva ötödjére húzhatja majd ujjára a bajnoki gyűrűt, a csapat pedig immáron a hatodik alkalommal viszi haza a Vince Lombardi trófeát.

Lássuk, hogy a rég nem látott izgalmakat hozó játék mellé milyen autós reklámok szolgáltak körítésként, méghozzá betűrendben. Habár ilyenkor igen gyakori, hogy a gyártók némi humort visznek a rövid filmekbe, az Alfa Romeo mégis inkább a komoly utat választotta. Nem csoda, hiszen a Giulia Quadrifoglio Verde már csak a stílusa miatt is megköveteli ezt a hangvételt, az elegáns sportzakót viselő olasz úr számára mindenféle viccelődés elképzelhetetlen volna. Az Alfa mesés tájakra, izgalmas hangok mellett kalauzolja el a nézőt, egyértelművé téve, hogy az új középkategóriás sportszedán élményszerzésre született. A taljánoknak persze kiemelten fontos az USA-beli szereplés, hiszen az odaát újszerűnek ható stílussal próbálnak meg borsot törni a vetélytársak, azaz az Audi A4, a BMW 3 és a Mercedes-Benz C-osztály orra alá.

Az Audi sem poénkodta el ezúttal a rendelkezésre álló lehetőséget, a négykarikások is komolyabb, szívhez szólóbb történettel készültek. A szünetben leadott reklámban az ingolstadtiak a gyermekkorba repítik vissza a nézőt, nosztalgikus érzéseket keltve, azonban a gyermeki szemmel mért száguldást követően már biztonságosabb körülmények között, egy Audiban folytatódik az utazás. A győzelem íze azonban minden szinten megjelenik, hiszen a fejlődés – az Audi szerint – mindenkinek jár.

Érezhető, hogy a gyártók már erőteljesen az autonóm funkciókra, az önvezető képességekre fókuszálnak. Noha a teljes mértékben önvezető autók csak a következő évtizedre várhatóak, a vezetői asszisztensek rohamos fejlődése, és ez által a bizonyos mélységű autonóm képességek már most is elérhetővé váltak.

Ezt a tendenciát és saját csúcstechnológiáját mutatja a be a BMW, mi több, a Ford is ugyanezen az ösvényen halad. A kék oválosok az új GT felvillantása mellett a bajorokhoz hasonlóan az autonóm autózást, az idilli jövőt festik elénk. Persze mindez nem csoda, hiszen az elektromos hajtás mellett jelen pillanatban ez a funkció, illetve ennek kifejlesztése, tökéletesítése mozgatja az autóipart.

A Honda ezzel szemben az évkönyvek romantikáján keresztül szólítja meg a nézőt, amelyhez ráadásul sztárokat is segítségül hívtak a japánok. A régre visszanyúló reklám elhessegeti a kétségeket, a választ pedig a CR-V adja meg, ezzel is jelezvén, hogy az SUV-k továbbra is a határozottság szimbólumai az autózás világában.

A Hyundai kicsit elrugaszkodva az autózás világától hamisítatlan amerikai érzelmességet hozott a kupadöntő szünetébe. A dél-koreai márka a távolban állomásozó katonák számára olyan szobát rendezett be, ahol szinte a lelátón érezhették magukat, mi több, egészen pontosan a családjuk mellett. Szívszorítóan kedves, könnyes pillantok segítségével mutatja be a márka, hogy nem csupán az számít, hogyan éljük meg az élet örömeit, hanem az is, hogy kivel oszthatjuk meg azokat.

Testvérmárkája, a Kia már mókásabb vizekre evez, azonban szintén az élményekre összpontosít, amelyeket kiválóan átélhetünk a márka új hibridje a Niro volánja mögött, természetesen a különféle vezetői asszisztenseknek köszönhetően. A környezetbarát crossover roppant fontos a koreaiaknak, hiszen ezzel a következő évtizedes szereplésüket alapozhatják meg.

A Lexus pedig nem is kampányolhatna mással, annyira egyértelmű volt az új LC és LS vászonra vitele – a japánok az ember és gép közötti kapcsolat, a különös harmónia fontosságát hangsúlyozzák ezzel. Persze a finom hajtásláncú és izgalmasnak ígérkező újdonságok szinte már önmagukban is elegendőek volnának ahhoz, hogy birtoklási vágyat ébresszenek.

Ha már prémium szegmens, akkor a Mercedes-Benz sem maradhat ki, főleg, hogy a stuttgartiak is a sportos vonalat ragadták meg reklámjuk elkészítésekor. A környezetet a klasszikus western táj és kocsma adja, azonban a nagy motorosok maguk is elkerekedett szemekkel tekintenek a csillagosok büszkeségére, a Mercedes-AMG GT Roadsterre.

Végül, de nem utolsósorban az autózáshoz szorosan kapcsoló Michelin bibendum babája is felbukkan a reklámok között.