Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Lexus látszólag feltalálta a spanyolviaszt, hiszen a reklámkampány alapján a mérnököknek sikerült egy hibrid hajtáslánccal szerelt autóból valódi élményhajhászt varázsolniuk. Mindez persze lehetne meglepő is, ha figyelembe vesszük, hogy az amerikai filmek által felállított sztereotípia alapján Toyota Prius-szal csak a focianyuk nyomására papuccsá váló családapák furikáznak, de ha alaposabban a lemezek alá pislogunk, bizony könnyedén szöget üthet a fejünkben, hogy egy 3,5 literes V6-os monstrum önmagában is könnyet csalhatna bármely benzinvérű rajongó szemébe.

Vajon egy 'szimpla' V6-osra másként reagálna?

Az már csak hab a tortán, hogy a két elektromotor tagadhatatlan előnyének számító nagy indítónyomaték, és a teljesítménytartó jelleggörbe a vezetési élmény pártján is leteszi a voksát, s igaz ez akkor is, ha hosszútávon az akkumulátorok ballasztja jószerivel eltűnteti a hatékonyság oldalán nyert előnyöket. Mindesetre az új GS450h 343 lóerős teljesítménye önmagában is letaglózó, miközben az 5,9 másodperces százas sprint törvényszerűen dobogtatja meg a hasonló katapultáláshoz nem szokott emberek szívét, akik a környezettudatosság illúziója mellett talán majd a pénztárcájukat is szélesre tárják.

A kampány mindenesetre zseniális

Utóbbi mozzanat hasonló körülmények között egyébként a benzinkutakon sem lesz ismeretlen, noha lábujjhegyen az új hibrid száz kilométerre vetítve, és vegyes üzemben állítólag 6,3 liternyi hajtóanyaggal is beéri majd, s minderre egy teszt keretein belül hamarosan magunk is igyekszünk fényt deríteni.