Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Párizsban szorgoskodó kollégáinkkal folyamatos telefon-összeköttetésben vagyunk, és megtudtuk, hogy Péterék már reggel fél hét óta koptatják a franciaországi autószalon parkettjét, a fotózgatás mellett folyamatos üléspróbákat véve és rengeteg tapasztalatot gyűjtve az újdonságokról. A Volkswagenhez természetesen az elsők között látogatott el az Autó Pult fél csapata, ugyanis a Golf minden bizonnyal a szalon egyik legfontosabb újdonsága.

A GTI koncepció is Párizsban jár - galériaBár óriási a nyüzsgés az autó körül és szabályosan verekedni kell ahhoz, hogy be lehessen ülni a VII. generációba, azért mégis sikerült. Az autó a valóságban is épp olyan ígéretes, mint az előzetes sajtóanyag alapján, a habot a tortán pedig az aszkéta - 3,2 litert fogyasztó - 110 lóerős 1,6 literes dízelmotorral szerelt BlueMotion kivitel mellett a tegnap bejelentett GTI koncepció jelenti (bővebben ide kattintva olvashatnak róla), melyből rövidesen elkészül a szériagyártású változat. Alább mindent megtudhatnak a vadonatúj Golfról.

Minden téren rengeteget fejlődött a Golf - az utastér tetszetősebb, barátságosabb lett

A 3-ajtós Golf is tiszteletét tette a szalononRengeteg találgatás és még több elejtett információ-morzsa után elérkezett az idő: a Volkswagen Golf hetedik generációja bemutatkozik. A berlini leleplezés is megmutatta: még a meggyőző elődnél is minden tekintetben jobb autóra számíthatunk. 38 éve gyártásban, több mint 29 millió darabos példányszámmal – a Volkswagen Golf sikeréhez hasonlót nehéz találni az autós történelemben.

A jelenleg futó, hatodik generáció napjai véget érnek: bemutatkozott az új reinkarnáció. A hetes Golf megújulásának egyik vezényszava a takarékosság lesz: a teljes palettára vetítve 23 százalékkal nagyobb hatékonyságot ígérnek a mérnökök.

A BlueMotion kivitel átlagfogyasztása egészen hihetetlen 3,2 liter/100 km

Mint minden fontos modellnél, a megújulást a formatervezők itt sem vehették túlzottan radikálisra. Ennek következtében egy csipetnyi modernséggel, néhány élesebb vonallal fűszerezték csak a megszokott receptet, hogy az újdonság az elődöknél dinamikusabbnak tűnjön, mégis jól kiszolgálja a vásárlói réteg konzervatív ízlésvilágát.

Emellett a külső természetesen funkcionális jellemzőknek is eleget tesz, amelyet például a 0,27-es, meglehetősen korrekt légellenállási együttható is mutat - itt halkan meg lehet jegyezni, hogy az első generációs modellé 0,41 volt.

Minden irányban gyarapodott - galériaA maga 4255 mm-es hosszával, 1799 mm-es szélességével és 1452 mm-es magasságával az új Golf 56 mm-rel hosszabban nyújtózik az elődnél, igaz, 13 mm-rel nagyobb szélessége mellett 28 mm-rel alacsonyabb is annál. Az Audi A3 és a Seat Leon mellett ő is a gyártó új, MQB névre hallgató platformját hasznosítja, amely többek között 59 mm-rel nagyobb tengelytávot és elöl 8, hátul 6 mm-rel szélesebb nyomtávot szavatol a hatos kiadáshoz képest.

Az utastérben még nagyobb a hely.A külső dimenziók növekedése a fokozott biztonság mellett természetesen a belső tér méretén is tetten érhető lesz. A hátsó lábtér esetében 15 mm-es nyúlást ígér a gyártó, de a közel 3 centiméterrel nagyobb váll- és 2-vel tágasabb könyöktér is magáért beszél. A nagyobb mozgástérnek köszönhetően az ergonómiát is tovább csiszolták: a vezetőülés 20 mm-t hátrébb, a váltókar pedig 20 mm-nyit feljebb került, miközben a jobb pedálrend érdekében a gáz- és a fékpedál között 1,6 centiméterrel nőtt a távolság. A kormányoszlop is minden eddiginél nagyobb intervallumban lesz állítható.

Hátra is sok minden befér majd: a csomagtartó immár 380 literes.

A csomagtartó mérete 30 literes hízókúrát követően 380 literrel adódik majd, miközben a rakodóperem alacsonyabb kivitelezése (-17 mm) és a szélesebb felület (+47 mm) könnyebb pakolhatóságot szavatol. Emellett az elektromos parkolófék alkalmazása további helyet szabadított fel a középkonzolon, amely így még nagyobb tárolórekeszt kínál.

A méretbeli növekedés ellenére bizonyos modellek esetén közel 100 kilogramm tömeget adott le magából az új generáció. Ezt többek között az új, forrón megmunkált, ultraerős acéllal készülő karosszériának köszönheti, amely már önmagában 23 kilogrammos megtakarítást jelent az elődhöz viszonyítva. Ehhez jönnek a könnyebb motorok: az EA211-es számmal jelölt 1,4 literes benzines turbómotor például 22 kg-mal könnyebb, mint az EA111 névre hallgató elődje.

Fogyókúra kis lépésekben: akár mázsányi lehet a megtakarítás.

Az új futómű (ami elöl továbbra is MacPherson, hátul pedig többlengőkaros rendszerű) alumínium alkatrészei pedig 26 kHatékonyabb, dinamikusabb, kényelmesebb.ilogramm lefaragásában segédkeznek. Ezzel még mindig nincs vége a felsorolásnak: az új ülések, az újragondolt elektronikai kábelezés és még néhány apróbb megoldás további 12 kilótól szabadítja meg az újdonságot.

Mindezeknek köszönhetően a gyári közlemény szerint a belépőmodell tömege megáll 1,05 tonnában, amely érték magáért beszél – ráadásul mindezt alumínium és egzotikus anyagok túlzott használata nélkül sikerült elérni. Mi egyébként már mértük az előző generáció tömegét - a mérlegelést követően teli tankkal 1300 kilogrammot mértünk a viszonylag jól felszerelt tesztautónak, vagyis üresen 1,1-1,15 tonnás tömegre számíthatunk inkább.

Belül az ismert, letisztult formák találkoznak a minőséggel.

A Volkswagen mérnökei az új generáció megalkotásánál kiemelt szerepet szentelnek a biztonságnak is, amelyet a passzív kialakítás mellett aktív elektronikai Újdonság: a központi rendszerek választéka.rendszerek armadája is fokoz majd. Ennek megfelelően szükség esetén vészfékező adaptív tempomat, sávváltás-segítő, fáradtság érzékelő, jelzőtábla-leolvasó, okosabb, adaptív fényszórórendszer és 360 fokos kamerarendszerrel dolgozó automatikus parkolórendszer is elérhető lesz a 7-es Golfhoz.

Az elektronikai arzenált három különböző központi rendszerrel fokozza a Volkswagen: a hagyományos, fekete-fehér 5 colos kijelző helyett némi felárért 5,8-as, színes, valamint borsosabban 8 colos érintőképernyős megjelenítő is elérhető lesz. Utóbbiak különlegessége, hogy már a kezünk közeledését felismerve is képesek reagálni és olyan módra váltani, amely gazdagabb beállítást tesz lehetővé. Amint elvesszük a kezünket, a kijelzés a legfontosabb információkra vált vissza. A navigációs térképanyagot a gyártó a vásárlást követő első három évben ingyenesen frissíti majd.

A vezethetőség is személyre szabható lesz.A vezetői igények nagyobb mértékű kielégítését az adaptív futómű mellett az új kormányzásra is bízzák, amelynek rásegítése öt különböző profil szerint lesz állítható – és remélhetőleg sikerül az elektrohidraulikus rendszerek többségére jellemző érzéketlenséget is leküzdeni.

A motorválaszték kizárólag turbómotorokra épül, melyekhez a hatfokozatú kézi váltó mellett egy új hétgangos duplakuplungos automataváltót is rendelhetünk. Egyelőre csak az elsőkerékhajtású Golfok mutatkoztak be, a '4motion' összkerekes verziók a későbbiekben, a háromajtós karosszéria premierjekor érkeznek.

A bevezetéskor négy erőforrás közül választhatunk.

A motorkínálatot a négyhengeres 1,2 literes TSI 85 lóerős új kiadása nyitja, amely 4,9 literes vegyes fogyasztásával meggyőző belépőt szolgáltat a Golfozás világába. A későbbiekben természetesen érkezik a széria start-stop rendszerrel és fékerő-visszanyerővel rendelkező motor izmosabb, 105 lóerős kiadása is.

Az új 1.4 TSI komolyabb előrelépést jelent.A fentebb említett 1,4 literes, hengerlekapcsolással is operáló turbós benzines jelenti a legnagyobb különlegességet az indulásnál, amely annak ellenére, hogy 140 lóerős teljesítményével igazán flottul mozgatja majd a könnyű karosszériát, az opcionális hétsebességes duplakuplungos váltóművel vegyes körülmények között állítólag csupán 4,8 liter üzemanyagból megtehet majd 100 kilométert. Régi ismerősként a 105 lóerős, 1,6 literes gázolajos erőforrást is megtaláljuk majd, amellyel a gyáriak szerint 3,8 l/100 km-es fogyasztási adatot lehet teljesíteni. A dízelt kedvelők ugyancsak választhatják a 150 lóerős 2.0 TDI-t, melynek étvágya csekély 4,1 literben megáll.

Később a hírek szerint a csatlakozni fog egy gyengébb 1,6 literes gázolajos is a kínálathoz, illetve érkezik majd a 2.0 TDI két turbóval lélegeztetett változata (GTD) 200 lóerő körüli csúcsteljesítménnyel. Benzinfronton a sportos GTI kivitelen innen az Audi A3-ban debütált 1,8 literes TSI egység jelenti majd a csúcsot 180 lóerővel és meglepően komoly menetteljesítményekkel, míg az említett GTI várhatóan 230-240 lóerős lesz, s állítólag az összkerekes 'R' csúcsmodellről sem feledkezik meg a gyártó, amely akár a 280 lóerőt is átlépheti. Természetesen a BlueMotion kiadás sem marad el: a már induláskor elérhető 1,6 literes, 105 lóerős dízel szélsőségesebben hatékonyságra faragott verziója a gyári adatok szerint átlagosan akár 3,2 liter (!) gázolajjal is beérheti 100 kilométeren, ami azt jelentené, hogy takarékosságban az eddigi etalon háromhengeres, 75 lóerős Polo BlueMotion-t is (3,3 liter/100 km) maga mögé utasítaná.

Itt van az új generáció, így a testvérekre sem kell már sokat várni.

A szeptember 27-én kezdődő Párizsi Autószalonon már bemutatkozik a VII-es Golf GTI változatának tanulmány kiadása, amely továbbra is kétliteres turbómotort használ, igaz, a hírek szerint ezúttal már 225 lóerős teljesítménnyel. Vele együtt természetesen a háromajtós kiadásból is hamarosan ízelítőt kapunk, de a kombira, az egyterűre és az R-modellekre sem kell sokat várni, mint ahogy a modell pályafutásának második felében a nálunk valószínűleg továbbra sem forgalmazott kabrióról is lehull a lepel.

Az első példányok a jövő év elején érhetik majd el a hazai szalonokat, a német árlista alapján várhatóan a jelenleg futó modellnél nem költségesebb áron.