A BMW új, 1,5 literes, háromhengeres turbómotorja után bemutatta az annak helyet adó Active Tourer koncepciót, amely hamarosan szériagyártásban is napvilágot lát majd. A gyári galéria és információk után kollégáink Párizsban élőben is szemügyre vették az ígéretes modellt, így ezúttal helyszíni fotókkal is jelentkezünk.
A BMW új, 1,5 literes, háromhengeres turbómotorja után bemutatta az annak helyet adó Active Tourer koncepciót, amely hamarosan szériagyártásban is napvilágot lát majd. A gyári galéria és információk után kollégáink Párizsban élőben is szemügyre vették az ígéretes modellt, így ezúttal helyszíni fotókkal is jelentkezünk.
A szalonon a belsejét is megmutatták - galériaAz 1-es sorozat praktikusabb GT verzióját előrevetítő egyterű tanulmány a nagyobb fokú funkcionalitást hivatott a vásárlói igényeket kielégítő stílussal és dinamizmussal összekötni.
A 4,35 méter hosszú, 1,834 méter széles, 1,56 méter magas, és 2,67 méteres tengelytávú újdonság ennek a feladatnak láthatóan eleget is tesz, igaz, az arányok megítélését a 20 colos kerekek alaposan ferdítik.
Ismerős alap, szép részletekkel - galériaBelül a hagyományos BMW-s kialakítást találjuk némi modernséggel nyakon öntve – ez a szériaváltozatnál már teljesen szokványos prémium belsőre változik majd.
Addig viszont a 10,25 colos központi kijelző és a következő generációs heads-up display vetített adataiban is lehet gyönyörködni, de a hatalmas panorámatető is tartogat technikai csemegét: az SPD technológiának köszönhetően a vezető beállíthatja, hogy mennyire legyen áttetsző a panel.
Konnektorról javíthatjuk az étvágyat.A tanulmány elméleti mozgatásáról egy vezetékről tölthető hibrid hajtáslánc gondoskodik, melynek lelkét a korábban bemutatott, 1,5 literes TwinPower turbómotor adja. A hozzá kapcsolódó elektromotor lítium-ionos akkumulátorból meríti erejét, hogy a háromhengeres, benzinessel összejátszva végül 190 lóerővel és 200 Nm-rel ruházza fel az Active Tourert. Ezzel 8 másodperc alatti 0-100-as sprintre és 200 km/h feletti végsebességre lesz képes az újdonság, miközben önállóan, maximális töltéssel nekivágva akár 30 km felett is autózhatunk vele elektromos üzemmódban. Ennek eredményeképpen az első 100 kilométeren akár 2,5 literes vegyes fogyasztást hozhatunk ki belőle, de a rátöltés nélküli használat 3,3 literes étvágya is magáért beszél.
A tanulmányt a nagyközönség először a szeptember 27-i Párizsi Autószalonon láthatja, míg a szériamodell várhatóan jövő tavasszal, Genfben ünnepli a premierjét.