Az Autó Pulton az imént bemutatott Sanderóval egy időben lehullt a lepel Párizsban a Dacia sikeres lépcsőshátú modelljéről, a Logan alaposan átdolgozott új változatáról is. A Logan friss megjelenéssel, új, illetve átdolgozott motorokkal, plusz extrákkal és igényesebb belső térrel, de továbbra is minden bizonnyal emészthető árcédulával várja majd a racionális vásárlókat.
Logikus modernizálás - galériaA félreismerhetetlen külső alapos modernizáláson esett át a modellváltással, amely hatást leginkább a világítótestek átrajzolása kelti.
Belül ugyanez a benyomás foghat el minket, ráadásul ide is kérhetjük a Lodgy-ban bemutatkozott új, érintőképernyős navigációs rendszert. Ehhez érkezik a gyári közlemény szerint jobb anyagminőség és zajszigetelés, valamint a hangulatos műszerfali betét és kontrasztvarrás.
Új turbómotorral is száguldhat - galériaPontosan úgy, ahogy a Sandero esetében, a párizsi információk szerint újdonságként megtalálunk a kínálatban egy, a Renault által frissen fejlesztett háromhengeres, 0,9 literes feltöltött benzinmotort 90 lóerővel és 135 Nm-nyi csúcsnyomatékkal, melynek vegyes fogyasztása állítólag nem lesz magasabb 5,3 liternél 100 km-enként. Alapmotornak megmarad az 1,2 literes 16 szelepes szívó benzines 75 lóerővel (6,0 l/100 km), de remek választás lehet a jó öreg 1.5 dCi gázolajos 75/90 lóerővel (csúcsnyomatékuk 200/220 Nm) és mindkét változatban 3,9 literes vegyes fogyasztással. Mi azért örülnénk titkon az 1,2 literes turbós négyhengeres benzinesnek, ami a Renault Mégane-okban 115 lóerőt teljesít.
Az új Logan rövidesen megérkezik a márkakereskedésekbe, de az árakkal kapcsolatban egyelőre nincsenek információink - reméljük, hogy a második széria megérkezését követően nem fog majd vastagabban az illetékesek tolla az árlista meghatározásakor.