Az új Audi RS6 Avant mindent ígér egyszerre, hiszen személyében nem csak egy családi kombit, de egy brutális sportautót és egy reprezentációs célokra alkalmas négykerekűt egyaránt tisztelhetünk. Tökéletes lenne? Majdnem, de a végére azért mégiscsak akad egy hiányosság...
Fontos megjegyezni, hogy az ötliteres, ikerturbós V10-es blokknak távoznia kellett, ám a rajongóknak ezúttal sem kell lemondaniuk a csodás szólamokról, hiszen a szíveket immár az ingolstadtiak négyliteres, V8-as TFSI erőműve dobogtatja meg, ugyanaz az egység, ami az általunk is szóra bírt S8-asban, vagy éppen a Bentley Continentalban is dohog.
A korábbi erőforrás 579 lóerős teljesítményére és 650 Nm-es nyomatékára az új modell 560 paripával és 700 Nm-rel válaszol. Előbbi ráadásul már 5700-as percenkénti főtengelyfordulattól rendelkezésre áll, de a karakterisztika kellemes mivoltát és a könyörtelenül lesújtó erőt jobban szimbolizálja az 1750-nél hátba vágó bődületes nyomaték. Mindeközben a korábban vallatott S6-oshoz és S7-eshez hasonlóan olyan finomságokkal szolgál az Audi mennydörgő sportkombija, mint a részterhelés és alacsony fordulatszám melletti hengerlekapcsolás.
Családi kombi egy szuperautó gyorsítási képességeivel
A nyolchengeres nyomatéka az Audi quattro hajtásrendszerében folyik tovább, egészen pontosan a ZF jól ismert nyolcfokozatú automatáján keresztül a dinamikus nyomatékszabályozásra is képes négykerékhajtásig. Az eredmény pedig önmagáért beszél: százas sprint tekintetében 3,9 másodpercre van szüksége az RS6-nak, amivel 0,4 szekundumot ver a BMW M5-re és csak két tizeddel lassabb a Lamborghini Gallardo LP560-4-nél.
A végsebesség a számítógép által limitált 250 km/órában állapodik meg, ám az opcionális Dynamic csomag már 280 km/óráig enged, míg a Dynamic Plus átirat 305 km/órás csúcsot tesz lehetővé. A futómű természetesen adaptív (Dynamic Ride Control) és a sportosságra hangolt menetstabilizáló kívánságra két fokozatban is a lovak közé ejtheti a gyeplő szárát. A 20, illetve opcionálisan 21 colos kovácsolt könnyűfém felnik mögött 390 mm-es tárcsák és hatdugattyús nyergek várják a komoly kihívásokat, de a megrendelők kérésére 420-as rendszer is elérhető lesz.
Felmenőjénél ugyan nagyobbra nőtt az RS6 kombi, ám a gyarapodás ellenére 100 kg-os fogyókúrán esett át, ami olyan tulajdonságokra gyakorol kedvező hatást mint a kezelhetőség, az agilitás, vagy éppen a fogyasztás. Utóbbi tekintetében 9,8 literes értéket ad meg a gyártó, ami szinte egy egész nagyságrenddel jobb a korábbi modell értékénél, hiszen hatékonyságban 40 százalékos előnyre tett szert az újdonság.
Nincs meglepetés: rideg elegancia kimért csomagolásban
Sajnos a friss RS6 Avant egyelőre nem lesz kereskedelmi forgalomban kapható, mivel nem teljesíti az 1999/94/EG irányelvben megfogalmazott követelményeket, azaz nem rendelkezik a forgalomba helyezéshez elengedhetetlenül szükséges típusengedéllyel.