Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az új Audi RS6 Avant mindent ígér egyszerre, hiszen személyében nem csak egy családi kombit, de egy brutális sportautót és egy reprezentációs célokra alkalmas négykerekűt egyaránt tisztelhetünk. Tökéletes lenne? Majdnem, de a végére azért mégiscsak akad egy hiányosság...

Fontos megjegyezni, hogy az ötliteres, ikerturbós V10-es blokknak távoznia kellett, ám a rajongóknak ezúttal sem kell lemondaniuk a csodás szólamokról, hiszen a szíveket immár az ingolstadtiak négyliteres, V8-as TFSI erőműve dobogtatja meg, ugyanaz az egység, ami az általunk is szóra bírt S8-asban, vagy éppen a Bentley Continentalban is dohog.

A korábbi erőforrás 579 lóerős teljesítményére és 650 Nm-es nyomatékára az új modell 560 paripával és 700 Nm-rel válaszol. Előbbi ráadásul már 5700-as percenkénti főtengelyfordulattól rendelkezésre áll, de a karakterisztika kellemes mivoltát és a könyörtelenül lesújtó erőt jobban szimbolizálja az 1750-nél hátba vágó bődületes nyomaték. Mindeközben a korábban vallatott S6-oshoz és S7-eshez hasonlóan olyan finomságokkal szolgál az Audi mennydörgő sportkombija, mint a részterhelés és alacsony fordulatszám melletti hengerlekapcsolás.

Családi kombi egy szuperautó gyorsítási képességeivel

A nyolchengeres nyomatéka az Audi quattro hajtásrendszerében folyik tovább, egészen pontosan a ZF jól ismert nyolcfokozatú automatáján keresztül a dinamikus nyomatékszabályozásra is képes négykerékhajtásig. Az eredmény pedig önmagáért beszél: százas sprint tekintetében 3,9 másodpercre van szüksége az RS6-nak, amivel 0,4 szekundumot ver a BMW M5-re és csak két tizeddel lassabb a Lamborghini Gallardo LP560-4-nél.

A végsebesség a számítógép által limitált 250 km/órában állapodik meg, ám az opcionális Dynamic csomag már 280 km/óráig enged, míg a Dynamic Plus átirat 305 km/órás csúcsot tesz lehetővé. A futómű természetesen adaptív (Dynamic Ride Control) és a sportosságra hangolt menetstabilizáló kívánságra két fokozatban is a lovak közé ejtheti a gyeplő szárát. A 20, illetve opcionálisan 21 colos kovácsolt könnyűfém felnik mögött 390 mm-es tárcsák és hatdugattyús nyergek várják a komoly kihívásokat, de a megrendelők kérésére 420-as rendszer is elérhető lesz.

Felmenőjénél ugyan nagyobbra nőtt az RS6 kombi, ám a gyarapodás ellenére 100 kg-os fogyókúrán esett át, ami olyan tulajdonságokra gyakorol kedvező hatást mint a kezelhetőség, az agilitás, vagy éppen a fogyasztás. Utóbbi tekintetében 9,8 literes értéket ad meg a gyártó, ami szinte egy egész nagyságrenddel jobb a korábbi modell értékénél, hiszen hatékonyságban 40 százalékos előnyre tett szert az újdonság.

Nincs meglepetés: rideg elegancia kimért csomagolásban

Sajnos a friss RS6 Avant egyelőre nem lesz kereskedelmi forgalomban kapható, mivel nem teljesíti az 1999/94/EG irányelvben megfogalmazott követelményeket, azaz nem rendelkezik a forgalomba helyezéshez elengedhetetlenül szükséges típusengedéllyel.