A Renault ezúttal nem modelloffenzívával, mindinkább a lemezek alatt való tevékenykedéssel és frissítéssel, illetve az elektromos irányvonal erősítésével foglalkozott Gefnben. A hagyományos palettán felvarrták a Mégane ráncait, elektromos fronton a Zoe áll őrt, míg a 100 lóerős 0,9 literes TCe motor szépen lassan beköltözik a franciák modelljeibe.
Finomodott belül is - galériaNoha a Mégane vonalai még közel sem tűnnek korosnak, a szokásos, időközi frissítőkúra elkerülhetetlen volt esetében is, ám a finomabb formai változtatások és a sportos változathoz megjelenő két új fényezés (Majorelle kék és gyöngyház fehér) mellett több ponton is változtattak a technikán a franciák. A legszembetűnőbb módosítás, ami a külsőt illeti, a bumerángot idéző LED-es nappali menetfény, amely a GT és GT-line verziók sajátja lesz, ahogy a vörös cérnával varrt bőr kormánykerék is.
A lemezek alatt ennél sokkal jelentősebb módosításokat eszközöltek a szakemberek. Az 1,6 literes szívómotor immáron búcsút vett a franciák alsó-középkategóriásától, helyét pedig az új, 115 lóerős 1,2 literes turbómotor veszi át, amely nem csupán 5 lóerővel tud többet a leváltott négyhengeresnél, de nyomatékban a maga 190 Nm-es értékével közel 40 Nm-rel licitál rá a korábbi egységre.
Eközben fogyasztás terén mintegy 25 %-os megtakarítást ígérnek a mérnökök, ami 5,3 literes étvágyat és 119 g/km-es CO2-kibocsátást jelent. Dízelfronton az Energy dCi család 100-as jelzetű tagja jelent újdonságot, amely a korábbi 1,5 literes öngyulladós továbbfejlesztett változataként lép színre a 130 lovas 1.6 Energy dCi technológiáját felhasználva. A kúra eredménye 3,8 literes fogyasztás, amely az egyik legtakarékosabb B-szegmensbeli modellé teszi a Mégane-t.
Az első elérhetőbb elektromos autó lesz?
Elektromos vonalon is beleerősít a Renault, mégpedig a ZOE igencsak ígéretes konstrukciójával. A Fluance Z.E. és a Twizy után a ZOE is hamarosan gyártásba kerül; Európában rögtön két változatban, Zen és Intens fantázianévvel ellátott felszereltséggel kerül majd forgalomba még az idén nyáron. A teljesen elektromos üzemű négykerekű meglehetősen élhető koncepciónak tűnik, hiszen Chameleon névre keresztelt töltőjével számos hálózatról kaphat áramot, így akár 30 perc alatt is tele lehet tenni, de még a leggyengébb energiaforrásról is feltöltődik 9 óra alatt. A hatótáv már nem az elektromosoktól megszokott 150 km körüli érték, a Renault ZOE 210 km-t képes megtenni egyetlen feltöltéssel. A franciák a hideg időben való üzemelésről sem feledkeztek meg: a Range OptimiZEr rendszer regeneratív féket, melegítőberendezést és Michelin Energy E-V abroncsokat tartalmaz, melyeknek köszönhetően még az akkumulátor számára kellemetlen hidegben is 100-150 km a lehető legnagyobb nyugalomban megtehető az autóval.
Jövőbe mutató beltér - galériaA Renault kompakt elektromosa utastér tekintetében sem marad le: hétcolos érintőképernyős kijelzővel, TomTom navigációval és audiorendszerrel is szolgál, formák tekintetében pedig a közelebbi jövőt hozza tapintható közelségbe. A középkonzolon bekapcsolt Eco mód pedig mindeközben a hatótávot próbálja kitolni, szabályozva a klíma, illetve az elektromotor működését. Ami még megnyerőbbé teheti a ZOE-t, az az árszintje. Az eddigi hírek szerint ugyanis nagyjából 4,8-5 millió forint körül alakul majd az árcédula tartalma, amihez a havi 20-25 ezer forintos akkumulátor lízingköltség adódik, ám még így is bőven alákínál minden eddig forgalomba került elektromosnak.