Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Mint derült égből villámcsapás, úgy erősített be az Aston Martin. Nemrégiben még csak pletykákat lehetett hallani, ám igazán csak a júniusi leleplezés pillanatában igazolódott be: a márka újkorát kezdő Vanquish feltámad. Az AM310-es kódjelet viselő második generáció pedig még izgalmasabb, mint elődje, még ha nem is szolgál hatalmas újdonsággal.

Teljes megújulás DBS alapokon - galériaA DB9-re alapuló DBS-t váltó szuperautó nem teljesen új fejlesztés, hanem egy alapos átdolgozás, melynek eredménye például a negyedik generációs, VH nevet viselő alumínium monocoque platform, amely a gyáriak szerint elődjénél több mint 25 százalékkal merevebb. Emellett ráadásul könnyebb is, amiben a szénszálas hátsó rész és a könnyűsúlyú alumínium széleskörű alkalmazása is közrejátszik. Ezzel 13 százalékos fogyókúrára bírták a felépítményt, ám az összsúlyt a jobb felszereltség kissé felfelé kanyarítja.

Kissé lefogyott, de továbbra sem pehelysúlyú.

Összességében a teljes fogyókúra szumma 55 kg-ra tehető – persze az így adódó 1,74 tonna sem nevezhető pehelysúlynak, ám tekintve az autó méreteit (hosszúság: 4,72 m, szélesség: 2,067 m, magasság: 1,294 m) és a luxusra való beállítottságot, ez valahol érthető is.

Az 50-50 százalékos súlyelosztású Vanquish mozgatását egy brutális orgánummal megáldott 5,9 literes V12-es szívómotorra bízták az Aston mérnökei, amely 573 lóerőt teljesít 6750 fordulat/percnél, míg csúcsnyomatéka tekintélyes 620 Nm, amely 5500-nál érkezik (a fenti videóban érdemes meghallgatni az 5,9 literes egység hangját, az Aston V12-esének muzsikája mennydörgés a javából!).

Az orrban elhelyezett előforrás különben 19 mm-rel alacsonyabban ül, mint korábban, a hátsó kerekeket pedig ugyanazon a Touchtronic 2 névre hallgató hatsebességes automataváltón keresztül hajtja, amelyet a DBS-ből már ismerhetünk. Hiába az egyezés több ponton: a gyáriak szerint a Vanquish alkatrészeinek 75 százaléka teljesen új.

A dinamikáról 5,9 literes, 573 lóerős V12-es gondoskodik.

300-ig nem űzhetjük - galériaA brit szuperautó 4,1 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet (ez két tizedes javulás a DBS-hez képest), ám végsebessége érdekes módon nem éri el 300-at: csupán 295 km/h, ami a lóerők számát tekintve meglepően hangzik (hiszen egyes konkurensek - például a Porsche 911 Carrera S - már 400 lóerővel is túllépik a bűvös határt). Valószínűleg a leszorítóerőre kihegyezett aerodinamika az ok, de erről nem szól a gyári közlemény. Azt azért ne feledjük, hogy a Vanquish inkább egy szélvészgyors GT, mintsem egy vérbeli szupersportautó.

Brutális dallamok, irgalmatlan fékek.A dinamikus oldalirányú mozgásról a 20 colos kerekekre húzott Pirelli P-Zero abroncsok új generációja (is) gondoskodik, amelyet kimondottan az autóhoz igazítottak a fejlesztők. Őket a Brembótól érkező karbon-kerámia féktárcsákkal operáló fékrendszer (elöl 398, hátul 360 mm átmérőjű tárcsákkal) kínozza majd, amely elöl megegyezik a sokkal-sokkal drágább, ám jóval könnyebb 750 lovas Aston One-77 rendszerével (398 mm tárcsák, hatdugattyús fékekkel), míg hátra négydugattyús fék kerül. A gyors kanyarodást az Aston Martin továbbfejlesztett állítható lengéscsillapító rendszere igyekszik tökéletesíteni, miközben az elektronikus segédleteket a sportos hangulat jegyében hangolták a mérnökök.

Maradéktalan luxus hangulat fogad belül.

A magáért beszélő külső mögött a márka jellegzetes vonásait találjuk, melyet az eddig megszokottnál eggyel több vödör futurizmussal öntöttek nyakon a rajzolók. Így például a belső vezérlők jó része érintésre érzékel, sőt, a kezelők nagy része teljesen új.

Némi felárért hátsó ülést is kapunk. A tér nagyobb lett.

A Vanquish elérhető lesz 2 és 2+2 üléses konfigurációban is. A gyártó ígérete szerint utóbbi esetében a hátsó üléssor nem csak dísz lesz: az elődhöz képest 37 mm-rel nagyobb lábtérrel és 25 mm-rel nagyobb válltérrel számolhatunk.

Ha már a praktikumnál tartunk, fontos megemlíteni, hogy a csomagtartó több mint 60 százalékkal, 368 literesre hízott, ami bizony már elég lehet akár 3-4 fő jól összeválogatott csomagjának is.

Az új Vanquish első példányai a várakozások szerint 2012 legvégén érkeznek meg a vásárlókhoz, akik magyarosítva legkevesebb mintegy 71 millió forintot hagyhatnak ott érte az Aston Martinnál.