Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Genfi Autószalonon a Bentley érdekes SUV tanulmánnyal borzolta a kedélyeket indult új irányba, ám a klasszikus, félreismerhetetlenül brit formatervű modell sokaknak nem nyerte el az ízlését. Ezért a gyártó újragondolja a karakterét.

Ezt maguk a Bentley illetékesei erősítették meg, akik szerint az EXP 9 F Falcon elejének „valószínűleg átformálásra van szüksége”. Egy valamit viszont így is elértek a megosztó koncepcióval: a brit luxusmárka standján senki sem kérdőjelezte meg, hogy egyáltalán illendő lenne-e egy SUV a kínálatba, mert mindenki a tanulmány érdekes ízvilágával volt elfoglalva.

A kissé Range Roveres hátsót kevés kritika érte.

Egy belső forrás szerint a formaterv egyébként egy öt-hat évvel korábbi belső tanulmányról származik, amelyet a jelenlegi tervezők még mindig aktuálisnak láttak. Az orr új kozmetikáján felül egyébként a két méter feletti szélességen is csiszolnak majd (lefelé) a hétköznapi használhatóság jegyében, miközben a hagyományos hajtásláncok mellé saját fejlesztésű, V8-as, konnektorról tölthető hibrid is csatlakozik. Az alapokat egyébként ehhez a Porsche Cayenne S Hybrid-től veszik.

Inkább klasszikus, mint sportos lesz belül.

A sportosságot pedig messzire elkerülik, így a Bentley SUV-ja hangulatban inkább a Land Rover csúcsmodelljeihez közelít a maga alacsonyra helyezett műszerfalával és viszonylag magas, a Cayenne-énél 50 mm-rel feljebb lévő üléspozíciójával. A felező nélküli hajtásláncban az előrejutást a karosszériát jelentősen emelni képes légrugók és az elektromosan vezérelt differenciálművek szavatolják majd, a laikusok számára is könnyen kiaknázható terepképességeket létrehozva.