Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az előzetes menetpróbáknak és a szériaközeli tanulmány bemutatásának köszönhetően már szinte mindent tudtunk róla, és most végre hivatalosan is bemutatkozott a Lexus GS negyedik generációja.

Hangsúlyosabb dinamika Frankfurtban is - galériaA napfényes Kaliforniában, a Pebble Beach Fesztiválon bemutatott modellt a Frankfurti Autószalonon testközelben is láthattuk. Bár az illetékesek még viszonylag visszafogottan tárták az érdeklődők elé az újdonságot, annyit könnyen megállapíthatunk, hogy az új GS élőben is az elődjénél karakteresebb, erőteljesebb megjelenést kapott. A trapéz alakú hűtőrács a Lexus új formanyelvének ismertetőjele, így ez a jövőben az összes modellen visszaköszön majd. Emellett a lámpák és a LED-es nappali menetfény elhelyezése sokakat a CT200h-ra emlékeztet, de több részletében egyedi megoldásokat alkalmaztak a tervezők a GS esetében.

Az előzetes menetpróbáknak és a szériaközeli tanulmány bemutatásának köszönhetően már szinte mindent tudtunk róla, és most végre hivatalosan is bemutatkozott a Lexus GS negyedik generációja.

Hangsúlyosabb dinamika Frankfurtban is - galériaA napfényes Kaliforniában, a Pebble Beach Fesztiválon bemutatott modellt a Frankfurti Autószalonon testközelben is láthattuk. Bár az illetékesek még viszonylag visszafogottan tárták az érdeklődők elé az újdonságot, annyit könnyen megállapíthatunk, hogy az új GS élőben is az elődjénél karakteresebb, erőteljesebb megjelenést kapott. A trapéz alakú hűtőrács a Lexus új formanyelvének ismertetőjele, így ez a jövőben az összes modellen visszaköszön majd. Emellett a lámpák és a LED-es nappali menetfény elhelyezése sokakat a CT200h-ra emlékeztet, de több részletében egyedi megoldásokat alkalmaztak a tervezők a GS esetében.

Hátulról talán a legszerényebb - galériaA Lexus 5-ös/M-riválisa a korábbi, ám több helyen is átalakított platformot kapta, melynek köszönhetően még inkább merev karosszériára számíthatunk. A futómű szinte teljesen átalakult, így például alumínium lengőkarokat és új elgondolást illetve hangolást kapott. A GS nyomtávja elöl 40, hátul pedig 50 mm-et növekedett, az új lengéscsillapítóknak köszönhetően pedig még gyorsabb és élesebb reakciókra számíthatunk az újdonság esetében. A fékek ugyancsak erősödtek: elöl immár négy dugattyú szorítja a tárcsákat.

Motorok terén az európai kínálat kétbástyás lesz, ám nagy újdonságot nem hordoz magában. Az új belépőmodell – a GS 250 – mellé a GS 450h csúcshibrid érkezik, vagyis egyelőre két V6-os benzines erőforrás gondoskodhat a GS mozgatásáról. A 3,5 literes szívómotor az amerikai ügyfelek kiváltsága marad.

Hátulról talán a legszerényebb - galériaA Lexus 5-ös/M-riválisa a korábbi, ám több helyen is átalakított platformot kapta, melynek köszönhetően még inkább merev karosszériára számíthatunk. A futómű szinte teljesen átalakult, így például alumínium lengőkarokat és új elgondolást illetve hangolást kapott. A GS nyomtávja elöl 40, hátul pedig 50 mm-et növekedett, az új lengéscsillapítóknak köszönhetően pedig még gyorsabb és élesebb reakciókra számíthatunk az újdonság esetében. A fékek ugyancsak erősödtek: elöl immár négy dugattyú szorítja a tárcsákat.

Motorok terén az európai kínálat kétbástyás lesz, ám nagy újdonságot nem hordoz magában. Az új belépőmodell – a GS 250 – mellé a GS 450h csúcshibrid érkezik, vagyis egyelőre két V6-os benzines erőforrás gondoskodhat a GS mozgatásáról. A 3,5 literes szívómotor az amerikai ügyfelek kiváltsága marad.

Bár a hivatalos adatokkal a Frankfurti Autószalonig adós marad a gyártó, találgatni nem nehéz. A GS 250 esetében a kisebb IS-ben már megismert 2,5 literes V6-os 208 lóerő körüli verzióját találjuk a motorháztető alatt, melyhez a gyártó hatfokozatú bolygóműves automatája csatlakozik. A valamivel nehezebb GS esetében 8,5 másodperc körüli 0-100-as sprintértékre és 225 km/h-s végsebességre számíthatunk, miközben a gyári átlagfogyasztás 9 liter alatt lesz.

A hajtáslánc kapcsán titkolóznak a japánok - galériaA GS 450h a régi recept szerint készül: a 296 lóerős 3,5 literes V6-os munkáját egy 200 lóerős elektromotor támogatja, melynek köszönhetően a teljes hibrid összteljesítménye 345 lóerőt tesz ki. A két erőforrás összehangolásában a „fokozatmentes” e-CVT váltó működik közre 5,9 másodperces 0-100-as sprintértéket, 250 km/h-s (leszabályozott) végsebességet teremtve. Arról egyelőre nincsen információ, hogy a hajtáslánc hatékonyságát mennyivel növelték a mérnökök, de legrosszabb esetben is 3 kilométernyi önálló elektromos mozgástérre és 7,6 l/100 km-es átlagfogyasztásra számíthatunk.

A tengerentúlon a Lexus rendelkezik összkerékhajtással (amely akár az erő 70 százalékát továbbíthatja bármelyik tengelyre), de információink szerint az európai kínálatban továbbra is kizárólag hátsókerékhajtású verziókat találunk majd.

A beltér kényelmére nagy figyelmet fordítottak.Bár a karosszéria méretei az elődmodellel szinte teljesen megegyeznek, a hivatalos közlések szerinti az új generáció belső terében nagyobb helykínálatot találunk – ami főleg a kupésan ívelő, ám a hátsó fejteret korlátozó kialakítás elhagyása miatt hiteles nyilatkozatnak tűnik. A beszállás is könnyebb lesz a szélesebbre tárható ajtók miatt, miközben az átdolgozott ülések és kormányoszlop nagyobb mozgásteret és alakíthatóságot biztosít.


Emellett a csomagtartó mérete is kb. a negyedével növekedett. Arról sajnos még nincs információ, hogy a korábban éppen e téren heves kritikákat kapó hibrid esetében is ekkora gyarapodásra számíthatunk-e, viszont ha ez történik, akkor az így előállt 413 literrel már hosszabb utakon sem kell komoly kompromisszumot kötni.

Megújult a funkcióválasztó is - galériaA műszerfal kialakítása is új irányokba viszi a márkát. Bár a rokoni közösségre találunk utalásokat, a legtöbb forma és megoldás újdonságot jelent – közte a különleges központi analóg órával. Nagy különlegességként az óriási, 12,3 colos képernyőt emelhetjük ki (alaphelyzetben 8 colos kijelző jár), de a 835 Wattos, 17 hangszórós, 7.1 egyes, 10 csatornás erősítővel ellátott Mark Levinson audiorendszer és a klíma vezérlői is új kialakítást kaptak. Újdonság a különlegesen finom és takarékos klíma is, melynek S-Flow technológiája érzékeli, hogy melyik üléseket foglalja el utas és ennek megfelelően állítja a levegő áramlását.

A biztonsági arzenál terén is továbblépést tapasztalhatunk: a széria 10 légzsák között már az utas térdlégzsákját is megtaláljuk és hátra is szériában jár az oldallégzsák. A GS ütközés-megelőző rendszere a távolságtartó tempomat radarja mellett az LS-ben megismert infrás kamerát is használja – a sofőr szemeinek, ezáltal pedig éberségének megfigyelésére. Ha az észlelt balesetveszély esetén a sofőr nem reagál, a rendszer automatikusan fékez, csökkentve a becsapódás sebességét. De lesz előre néző infrakamera is, amely az éjjellátó berendezés következtében kerül be a GS-be, de emellett a holttér-figyelő és sávtartó rendszereket is megtaláljuk a kínálatban. Utóbbi a változó áttételű kormányműbe is képes beavatkozni, a vészhelyzet megakadályozása céljából.

A későbbiekben érkezik majd F-Sport csomag is, sportosabbra hangolt futóművel és kiegészítőkkel. A GS új generációjának gyártása decemberben kezdődik és az újdonság várhatóan a tavasz beköszöntével érkezik meg a magyar kereskedésekbe.