Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Subarunál nem őrölnek túl gyorsan a malmok kerekei: 2013 novemberét írtuk, amikor a japánok leleplezték vadonatúj modelljüket, a Levorg névre keresztelt puttonyost, ami a Legacy kombi kistestvéreként lépett piacra, első ízben Japánban.

Miután a szigetországban a kis gyártó mércéjével nézve nagyon szép eladásokat produkált az autó (az elmúlt hét hónapban például mintegy 30 ezer példány talált gazdát kint), a vezetőség elhatározta, hogy Európában is szerencsét próbálnak a Levorggal. A döntés értelmében a Genfi Autószalonon debütált az Európának szánt verzió, ami az illetékesek szerint kivételes vezethetőséget és biztonságot ígér. A kereskedésekbe a hírek szerint idén ősszel érkezik meg az autó, természetesen szériában járó összkerékhajtással.

A Levorg méretei nagyjából egy Skoda Octavia kombit vagy egy puttonyos Opel Astrát idéznek, ami azt jelenti, hogy a kompakt kategória nagyobbacska képviselői közé tartozik a Subaru büszkesége. A 4,69 méter hosszú, 178 centiméter széles, 1485 milliméter magas és 2,65 méteres tengelytávolságú jármű egyébként nem kevesebb, mint 1,5 tonnát nyom a mérlegen, vagyis nem tartozik a kategória pehelysúlyú képviselői közé – ezek szerint „van benne anyag”. A formák nem mutatnak semmi különöset, kívülről felfedezhetőek a Levorgon a Subaruk ismertetőjegyei – összességében csinos, elegáns képet fest a kombi.

Belül a Subarutól megszokott letisztult, bár kissé unalmas és jellegtelen formák várnak minket, melyet zongoralakk és metálszínű betétekkel próbálnak kívánatosabbá varázsolni. Újdonság még a két darab, egyenként 3,5 colos kijelző, a kulcs nélküli rendszer és a 4 (!) darab USB csatlakozó (2 elöl, 2 hátul) is.

Biztonsági asszisztensek terén azonban nem szenved hiányt a Levorg, hiszen ütközést megelőző fékasszisztenst, aktív sávtartó asszisztenst, vagy az esetleges ütközést elkerülendő visszarúgó gázpedál. Illetve az újdonság képes villogó vészjelzést adni a mögötte haladónak amennyiben veszélyt észlel maga előtt. Az autóhoz szériában hét légzsák jár, melybe benne van a vezető oldalán lévő térdlégzsák is.

A motorháztető alatt találjuk a japánok legnagyobb újdonságait, az 1,6 literes és a 2,0 literes közvetlen befecskendezéses DIT turbós benzinmotorokat. Az előbb említett erőforrás 170 lóerőt és 250 Nm nyomatékot képes nyújtani a sofőrnek, míg nagyobb testvére 300 fős ménest mozgósít és 400 Nm-nyi erővel próbálja feltépni az aszfaltot, mely még a viszonylag nehéz karosszériának is szuper dinamikát kölcsönözhet. Mindkét motor esetében szimmetrikus összkerékhajtást kap a Levorg, de míg a kisebbiknél a kézi váltó mellett sima Lineartronic, addig a nagyobb hengerűrtartalmúnál Sport Lineartronic sebességváltó viszi át az útra az erőt, mely elnevezések a fokozatmentes CVT automata hagyományos, illetve fokozatokat imitáló verzióját jelölik.

Arról nincsenek még információink, hogy mi lesz az európai motorkínálat, azonban a hírek szerint a 2-literes, 300 lóerős turbós benzinest nem kapjuk meg, csak a kisebb 1,6 literes 170 lóerős változatot, továbbá vélhetően nem marad el a boxer dízelmotor sem az európai kínálatból, ami az eladásoknak biztosan jót tenne.

Elöl MacPherson, míg hátul kettős keresztlengőkaros felfüggesztések próbálják úton tartani az autót, valamint biztosítani a kellő komfortot. Az 1,6 literes motor esetében 17 colos könnyűfém keréktárcsákat kap a vevő, melyek  215/50 R17-es gumiabroncsokon feszülnek. A nagyobbik erőforrás tekintetében már eggyel nagyobb, 18 colos felnik járnak, a hozzá méretezett 225/45 R18-as gumikkal.

A további részletekkel az európai változatok végleges specifikációinak közzé tételét követően fogunk tudni jelentkezni – a Subaru Genfben még meglehetősen szűkszavú volt az információkat illetően, de az ősszel induló piaci bevezetés előtt nem sokkal biztosan okosabbak leszünk.