Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Európa az autópiac egyik legérdekesebb szeglete, hiszen roppant eltérő szokások jellemzik az itt élőket. A kontinensen nem egységes trendek uralkodnak, hanem jóformán országonként más-más márkákat, szegmenseket preferálnak a vásárlók. Ezúttal a Ford állított össze egy listát, hogy hol milyen modell fogy a legjobban.

Példának okáért kifejezetten érdekes adat, hogy a forró Spanyolország vagy Görögország vásárlói választanak a legkevesebb alkalommal tetőablakot vagy napfénytetőt, miközben a hűvös Norvégia lakói pipálják be leggyakrabban ezt az extrát – a Norvégiában elkelt Fordok 15 %-a napfénytetővel kerül forgalomba.

Színek terén továbbra is – vélhetően a sok-sok flottás vásárlás okán – a fehér dominál, az eladott 500.000 darab Ford 23 %-os részben fehérként gördülnek ki, míg a második legnépszerűbb árnyalat a maga 20 %-ával a fekete, a harmadik helyen pedig a 17 %-os részesedést elérő szürke kullog. Szinte minden országban e színek dominálnak, Írország, Románia és Lengyelország, náluk az ezüst a leggyakoribb.

Karosszériaváltozat tekintetében természetesen a kompaktoknak hála az ötajtós forma diadalmaskodik, amelyet az esetek 35 %-ában választanak a vevők, míg a szedánok részesedése 15 %-ra rúg. A benzinesek ezúttal 58 %-os arányban kerülnek eladásra, a dízelek 41 %-ot képviselnek, a fennmaradó részt pedig az alternatív hajtású modellek teszik ki. Érdekes pont, hogy Oroszországban továbbra is brutális dominanciát mutatnak a benzinesek, méghozzá 97 %-kal.

Mindeközben a dízelmotorokat a törökök kedvelik legjobban, hiszen náluk az eladott Fordok mintegy 64 %-a kerül forgalomba öngyulladós erőforrással.

Végül a váltók következnek: A Ford vásárlóinak nagy hányada (85 %) kapcsolgat inkább saját maga, míg a manuális váltómű részesedése Hollandiában a legmagasabb (96 %). Az automatákat az oroszok kedvelik inkább, ott a vevők 48 %-a dönt az automata szerkezetek mellett.