Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Természetesen az Autó Pult stábja üdvözli a technikai finomságokat, ám egy különleges, sportos szívet kapott bogárhátú láttán nem tudunk elismerően csettinteni. A romániai weboldalon felbukkant, 1970-es években gyártott VW Beetle ugyanis a Subaru szívvel a körítéstől függően lehet kívánatos, vagy borzalmas.

Maga az alap egy hagyományos Volkswagen bogár volt, amelynek 44 lóerős 1,3-as léghűtéses blokkja már a múlté, helyét a Subaru Impreza STi-ből származó, szintén boxeres egység vette át. A kétliteres, négyhengeres japán turbómotor azonban már bőkezűbb a lóerőkkel, rögtön 285-öt bocsát a Beetle rendelkezésére, ami több mint hatszorosa az eredeti teljesítménynek. A végeredmény akár izgalmas is lehetne, hiszen a bogár adottságai nem rosszak, a boxerhang maradt, a lóerők száma pedig az egekbe szökött – gondolhatnánk. Azonban a körítésről nem tudunk semmit, csupán annyit ír az eladó, hogy Porsche-fékekkel szerelte az autót.

A kérdéses pont és egyben a legsarkalatosabb, mindent eldöntő részlet viszont a futómű lehet, hiszen a bogár felfüggesztését nem ekkora erőhöz tervezték és minden bizonnyal az első kanyarban kudarcot vallana. Annyi baj legyen, még így is jó üzlet lehetne az élménybogár, ám az érte kért vételár eltántorítóan hat: a jelenlegi tulaj mintegy 17 millió forintnak megfelelő eurót kér az STi motoros Beetle-ért, ami borzasztóan magas összeg. Ennyiből már használt Porsche Boxsterre is bőségesen futná, de ha szorosabban a vérvonalnál maradunk, egy új, 2.0 TSI Sport Beetle (200 LE) a maga 7,7 millió árcédulájával is sokkal vonzóbb ajánlat lehet.