A Jaguar még nem épített crossovert, azonban bátorságát mutatja, hogy az új modellek offenzívájának részeként a C-X17 tanulmányból hamarosan szériagyártású típus alakulhat. Ez persze valamelyest ellentmond a Jaguar történelmének, azonban a gyártó a teljesen alumínium platformra épített újdonságtól nagy sikerre számít.
A hátsó az F-type vonalait idézi - galériaFel-felbukkant az a híresztelés is, miszerint a C-X17 megmarad koncepció szinten, azonban a temérdek technikai információ és a gyártó korábban megszellőztetett stratégiája abszolút azt mondja, hogy megvásárolható példányt készítenek a britek. Ugyan az autó beltere még a tanulmányok jövőbemutató, mai szemmel túlságosan elrugaszkodott megoldásait rejti, a küllem gyakorlatilag késznek tekinthető.
A teljes egészében alumíniumból készülő, új PLA platformot nem csupán a C-X17 kebelezte be, hanem a 2015-ös XF szedán ugyancsak ezt fogja használni, de az elérhetőbb árú, középkategóriás modellek sora is ezekre az alapokra épül majd.
A koncepció 4718 mm hosszú, 1649 mm magas és 1959 mm széles, a tengelytáv pedig 2905 mm hosszan nyúlik el, tehát a helykínálatot illetően nem kell aggódnunk.
A szükséges mértékű terepjárási képességek a 213 mm-es hasmagasságnak, illetve a márka intelligens összkerékhajtási rendszerének köszönhetően állnak rendelkezésre. A motorokról egyelőre nem kaptunk információt, azonban tudva levő, hogy a Jaguar hamarosan friss, hatékony erőforrásokkal jelentkezik.
Annyit azért elárultak a szakemberek, hogy a Jaguar széles palettát kínál mind teljesítmény és lökettérfogat tekintetében, s az innovatív technológiáknak köszönhetően mindez hatékonyan, moderált étvágy mellett valósul meg, anélkül, hogy a vezetés élménye csorbulna. Sokkal okosabbak tehát nem lettünk, ám kérdés, hogy a haldoklófélben lévő V8 még a motorháztető alá kerül-e vagy a C-X17 már a legújabb, leginkább négy hengert megdolgoztató turbós erőforrásokkal lesz csupán kapható.