Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Egy autó életében a hatodik év a kritikus, ilyenkor már mindenki az utódról beszél. Ezúttal azonban a tesztünkben is szereplő Volkswagen Scirocco hiába töltötte be hatodik életévét, nem kell aggódnia amiatt, hogy kiírják a történetből. A németek ráncfelvarrással hosszabbítják meg a stílusos kupé életciklusát.

Az új Scirocco is ellátogatott Svájcba - galériaAz újdonság természetesen szintén a Genfi Autószalonon mutatkozott be; amint arra számítani lehetett, a Scirocco esetében semmilyen komolyabb beavatkozást nem követtek el a wolfsburgi szakemberek, a külső lényegében maradt a régi, csupán néhány aprósággal frissítették fel a háromajtós vérét. A leglátványosabb újdonságot talán a ledes menetfénnyel kombinált, bi-xenon fényszórók jelentik, de az új Golf mintájára átszabott első lökhárító, s a ledes hátsó lámpa ugyancsak a ráncfelvarrás hozadéka, ahogy a hátsó lökhárító és az átformált csomagtérajtó is. Ugyanezek a módosítások természetesen érvényesek a teljesítményben gazdagabb R modellekre.

A német gyártó új színekkel is próbál fiatalítani, fehér, piros, szürke és lila, valamint arany szerepel immáron a repertoárban, s persze a kötelezően új felniszettek sem maradhattak el.

Erősebb és takarékosabb lett - galériaAz utastérben ugyancsak aligha találunk lényegi változtatásokat, ellenben a Volkswagen elmondása szerint a felhasznált anyagok minősége javult és a középkonzol tetejére immáron három műszer került a sportosság jegyében. Utóbbiak a turbónyomást, a hőmérsékletet mutatják, a harmadik pedig a legendás előd előtt tisztelegve egy időmérőt rejt. A műszercsoportot a Golf GTI által inspirálva rajzolták át a mérnökök. A kézifék mellett továbbá új rekesz várja az apróbb holmikat, valamint parkolóautomatát és Dynaudio Excite hangrendszert is elérhetővé tett a gyártó.

A motorháztető alatt persze a legfrissebb motorok teljesítenek szolgálatot, amelyek mindegyike teljesíti az Euro 6-os normákat, és az elődnél akár 19 %-kal takarékosabbak az új erőforrások. Az alapot az új Polo GT-ből ismerős, 125 lóerős 1.4 TSI (+3 LE) adja, amelyen a kétliteres, turbós benzines követ.

A 2.0 TSI 180, 220 (+10 LE) és a Scirocco R esetében 280 (+15 LE) lóerővel lesz elérhető. A dízeles kínálatot a 2.0 TDI 150 és 181 lóerős verziója képezi. Az R kivételével mindegyik motor start-stop rendszert kap, s hatfokozatú kézi váltóval érkezik szériában, amelyet természetesen opcionálisan duplakuplungos DSG automatára cserélhet a vevő. Az új modell árusítása Európában augusztus közepén veszi kezdetét.