Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Lexus beígérte Genfre az első ízben januárban, Amerikában prezentált LC szériájú luxuskupé európai változatát, és a japánok természetesen el is hozták Svájcba legfrissebb büszkeségüket. Az autó már az első ízelítőfotókon is remekül mutatott, és élőben tényleg lenyűgöző: minden porcikájából sugárzik az erő és a prémiumérzet. A bátor formavilágú modell Európába hibridként érkezik, ezúttal pedig már tudjuk, hogy mit rejtenek a formás idomok. Az 500h elnevezés egy benzines-elektromos hibrid hajtásláncot takar, orrmotorral, hátsókerékhajtással. A mérnökök célja a valaha volt "legélesebb és leginkább kifinomult hibrid" megalkotása volt, melynek érdekében olyan előrelépéseket láthatunk, amelyek korábban nem jellemezték a Toyota/Lexus típusait.

Vadonatúj hibrid hajtáslánccal érkezik Európába az LCEnnek érdekében a motort már nem fokozatmentes e-CVT váltó köti a hajtásba, hanem egy négysebességes egység, amelyet váltófülekről magunk is dirigálhatunk. Ez a jelentős változás adja az ún. Lexus Multi Stage Hybrid System gerincét, amelyben egy 3,5 liter körüli lökettérfogatú, 300 lóerős benzinmotor dolgozik együtt egy 61 lóerős elektromotorral. Az összteljesítmény pedig 359 lóerőre adódik. A hajtáslánc személyében tehát a GS-ben megismert 450h utódját tekinthetjük. Az új hajtáslánc érdeme, hogy miközben jobb reakcióidőt biztosít egy hagyományos benzines hajtásláncnál, gyorsítás közben hozza annak hangulatát is - ráadásként pedig hatékony.

Számadatok tekintetében 5 másodperc körüli 0-100-as gyorsulásra és 250 km/h-ban limitált végsebességre számíthatunk, miközben az elegánsan sportos kupé fogyasztása a gyári adatok szerint megáll 6 liter alatt. A rendszer egyébként nem nyom többet magasabb fokú összetettsége ellenére sem, mint a régebbi 450h hajtáslánc, mivel lítium-ion akkumulátorokat (mindössze 50 kg) és új fejlesztésű, könnyebb elektromotort hasznosít. A különleges hajtáslánchoz pedig különleges modell is dukál - az LC képében pedig meg is kapjuk azt.

Képeken is szép, élőben lehengerlő - galériaA felsőkategóriás kupé arányai meglehetősen különlegesek. Miközben az övvonal alatti rész kimondottan széles, a pilótafülke beszűkülése már-már lebegő hatást kelt. A különc világítótestek, a lapos, élekkel határolt formák szokatlannak, ám kétségtelenül látványosnak hatnak. Hátul a Toyota/Lexus új formanyelvéhez illeszkedő, megosztó, ám látványos lámpatestet találjuk. Természetesen minden fényszóró LED-es világítóegységeket kap. A tanulmányautós megjelenést a hatalmas kerekek teszik teljessé: az alapból 20-as malomköveket akár 21 colos, kovácsolt alumínium példányokra is cserélhetjük. A 4,76 méteres hosszúsághoz egyébként viszonylag nagy, 2,87 méteres tengelytáv társul, amely tovább fokozza a nyújtott érzést.

Merész formákkal lép piacra a Lexus LC 500hA belső tér hasonló irányokat követ, de másképpen. Egyrészt itt elfog minket az érzés, hogy hasonlót már láttunk a márkától, mégis szinte minden megoldás egyedi. Az üléspozíciót a gyáriak kimondottan alacsonyra lőtték be, hogy a pilóta minél közelebb legyen az LC tömegközéppontjához. A bőrrel és Alcantarával bőséggel borított belső tér különleges részletei között megtaláljuk a szél fújta hullámként fodrozódó ajtókárpitot, vagy éppen a műszercsoport külső részére, a vezető látóterének jobb felső részére beépített üzemmód-választót. Árazásban mostanában nem fogja vissza magát a márka, de a gazdag alapfelszereltség így is jó ár/érték arányt sejtet. Az alapár biztosan 30 millió forint fölé kúszik, viszont valószínűleg nem jelentősen. A pontos piacra érkezésről egyelőre nincs információnk.

Az LC 500h mellett a következő LS csúcslimuzin előfutárát, az LF-FC-t is megcsodálhattunk Genfben