Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Porsche 959-es igazi álomautó volt a ’80-as években, ami egyrészt 320 km/órás végsebességével a leggyorsabb utcai járműnek számított, másrészt a benne rejlő műszaki bravúroknak köszönhetően kora legmodernebb alkotása volt. Mivel a sorozatgyártás kizárólag a versenysportban való részvétel jogát hivatott biztosítani, három esztendő alatt alig 337 példány került legyártásra a Ferrari F40 babérjaira törő ritkaságból, és a 2847 köbcentiméteres, ikerturbós hathengeres boxermotor hangja egész egyszerűen lenyűgöző, 450 lóerős teljesítménye pedig letaglózó volt.

Ma is igazi álomautó, szinte ellenfelek nélkül

A 959-essel pedig lassan megindult az a fejlődési folyamat, melynek köszönhetően mára a hétköznapokban is tökéletesen használható szuperautók kápráztatnak el minket. Éppen ezért meglepő, hogy létezik a világon olyan ember, aki egy ilyen különlegesség birtokában nem utazik ki a világból, de legalábbis ne tenne meg napi néhány kilométert a kedélyek felborzolása érdekében.

332 km még a bejáratáshoz is kevés, így a használatnak nyoma sincs

Márpedig egy mexikói tulajdonos képes volt 23 esztendőn keresztül egyszerű befektetésként tekinteni 1988-as évjáratú 959-esére, ami ráadásul a még sportosabb 'S' verzió 001-es számú példánya volt. Az óra alig 332 kilométert mutatott, amikor az autó utánfutón gördült be az egyik dílerhez, aki villámgyorsan, s nem nyilvános, de biztosan csillagászati összeg fejében értékesítette is azt.