A Ferrari részvényeseinek az utóbbi években nincs okuk az aggodalomra, már amennyiben a Monte Carló-i kikötői álláshelyekért vívott csatától eltekintünk. Az újonnan megjelent típusok gyakorlatilag két évre előre elkeltek, és a sor egyre csak tovább kígyózik a kereskedői hálózat kasszáinál. Mindemellett megfigyelhető, hogy a használtautók piacán egyre több egészen új ágaskodó csődör jelenik meg a kínálatban, ami azonban egy percig sem azt jelenti, hogy a tulajdonosok csalódottsággal adnak túl szerzeményükön.
Először az ausztrál importőr lett figyelmes arra, hogy az egyedi autókra várakozó ügyfelek türelmetlenségüket készleten lévő típusokkal orvosolják, s amint megérkezik saját rózsaszín, vagy éppen a katari királyi család esetében ’bimbikék’ Ferrarijuk, azonnal lemondanak a szükségmegoldásról.
A 458 Italiából lassan Dunát lehet rekeszteni - ha valaki pirosat szeretne, ez már semmit sem ér
Az említett történések persze további eseményeket generálnak, nevezetesen, hogy a viszonylag új modelleken csak iszonyatos értékvesztéssel lehet továbbadni, így nem ritka, hogy egy néhány hónapos Ferrari 20-50 százalékot is veszít újkori értékéből. Szerencsére ezeknek a példányoknak csak ritkán nagyobb a futásteljesítményük 30.000 kilométernél, így gyakorlatilag éppen csak bejáratás végtelen önuralmat igénylő terhét vették le a második tulajdonos válláról - vagy éppen pont nem foglalkoztak ezzel.
Az FF még két évig hiánycikk a piacon - legfeljebb dílerektől, spekulánsoktól beszerezhető
A vételáron tehát most sokat spórolhatunk, de mindeközben nem feledkezhetünk meg egy szuperautó szervizigényességéről sem. A szükséges szakértelem persze már hazánkban is rendelkezésre áll, de a legegyszerűbbnek látszó karbantartási munkálatok során sem ritka, hogy csupán az anyagköltség milliós nagyságrendekre rúg. Így az álmodozók egyelőre a vezérműszíj cserére gyűjtögethetnek, de közben a Ferrari 2011-es kollekciójának bemutatásával azért készülhetünk későbbi új paripánk fogadására is.
Alig használt Ferrarit eladni - az az igazi bukó
Ezek mindig szép időket mutatnakUgyan az olaszok utcai autóiban nincs szükség bukósisakra, de a hétvégi nyílt napokon kötelező lehet a viselet. Az idővel való hajsza közben persze nem árt, ha a Ferrari ketyegője diktálja a tempót, így karórát is választhatunk magunknak – akár rögtön hármat is egyszerre. Mielőtt még cowboyok módjára hajtanánk el a naplementébe, nem árt, ha feltesszük új napszemüvegünket, s ha lehűlne az idő, olyan bőrdzsekiben pózolhatunk, ami talán még az üléshuzatnál is nemesebb anyagból készült.
F40, F50, Enzo - a jubileumi modelleken nem veszíthetünk
Persze mindez kevés is lehet ahhoz, hogy az SA Aperta és az 599GTO kiárusítása felett érzett bánatunkat orvosoljuk, és az egyetlen, ám bámulatosan szépre sikerült Fiorano Superamerica csak tovább fájdítja a szívünket. Még szerencse, hogy a cégalapítás 70. évfordulójával egy új jubileumi modell megjelenésére számíthatunk, ami képes lesz becsatlakozni az F40, F50 és az Enzo által uralt sorba. Abban a pillanatban pedig érdemes lesz lecsapni rá, ugyanis ezeknek a különlegességeknek általában nincs értékvesztésük...