A horvátok nem épp autógyártásukról nevezetesek, ezúttal mégis olyan négykerekűről ejthetünk szót, amely szomszédunk garázsából gördült ki. Ráadásul nem is akármilyen gépről beszélünk, az elektromos hajtású Rimac Conpcept One ugyanis 2,8 másodperces 0-100-as sprintjével könnyen borsot törhet a klasszikus szupersportautók orra alá.
A forma is a jövőt, a lendületességet idéziA Frankfurti Autószalonon leleplezett világújdonság tervezésében Adriano Mudri és Goran Popovic is részt vett, akik korábban a Lamborghininek és a Maseratinak is dolgoztak már, míg a látványos külső megalkotása a Pininfarinát is megjárt szakembereket összefogó Vilner számlájára írható. Az ötlet még régebben fogalmazódott meg a csapatban, akkor egy BMW M3-ast alakítottak át, az abba ültetett hajtáslánccal pedig mind a motorokat, mind az akkumulátorokat illetően nagy tapasztalatra tettek szert.
A Rimac Concept One ízig-vérig jövőautó lett, hajtáslánca kifejezetten innovatívnak tűnik. Az autó hajtásáról a négy keréknél elhelyezett négy darab egyenáramú elektromotor gondoskodik, amelyekhez tartozik egy-egy áramátalakító és hajtómű is. Ezeken kívül a rendszer lelkét a számos szenzor és az ő jelüket feldolgozó, roppant kifinomult szoftver jelenti.
Persze az adatok lenyűgözőek, mintegy 1088 lóerő és 3800 Nm áll csatasorba, így már nem is olyan meglepő, hogy az 1650 kilogramm tömegű Rimac 2,8 másodperc alatt katapultál 100 km/h-s tempóra, miközben végsebessége az elektromos autókhoz képest igen magas, 306 Karcsú elektronágyúkm/h. Habár sportautóról van szó, a tömeg azért sikerült ilyen magasra, mert a 92 kWh-s akkumulátorcsomag ennek jelentős részét teszi ki.
Persze sorozatgyártásról még korai lehet gondolkodni, a Rimac 2013-ig 88 példány legyártását tervezi, ami mai szemmel, a koncepcióautót látva meglehetősen optimista ötletnek tűnik.