Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogyan arról a múlt héten beszámoltunk, Genfben porondra lépett a Hyundai vadonatúj dedikált hibridje, az Ioniq. Mi több, a dél-koreai márka rögtön magával hozta az újdonság konnektorról tölthető, és teljesen elektromos változatát is a svájci seregszemlére. Az Autó Pult helyszíni csapata máris csokorba szedett nekünk egy genfi galériát az újdonságokról.

Három Ioniq-kal érkezett a Hyundai Genfbe - galériaA külső formákat tekintve a normál hibrid és a konnektoros Ioniq-változat megegyezik majd, azonban a tisztán elektromos kivitel kapott néhány elsőre is jól látható megkülönböztető jelet. A két benzinmotorral (is) szerelt verzió kék díszítéseit pirosra cserélték a kizárólag villanyos Ioniq-on a gyáriak, míg a benzines erőforrás számára hűtést biztosító méretes hűtőrács fekete lamellái helyére egy szürke, zárt elem került, ami jócskán átformálja az összképet – miközben persze fontos szerepe van a légellenállás csökkentésében.

Ezen képen a konnektoros (plug-in) hibrid Ioniq, fent pedig a tisztán elektromos verzió látható

Mind a 3 Ioniq szériaérett - galériaA normál hibridről már többször is értekeztünk, de a teljesség kedvéért nézzük, hogy mi is rejtőzik a lemezek alatt. A fő erőforrás egy 1,6 literes, kifejezetten ezekhez a hajtásláncokhoz tervezett, 105 lóerőt és 147 Nm-es csúcsnyomatékot nyújtó négyhengeres, melyhez egy 43 paripát és 170 Nm-t megmozgató elektromotor csatlakozik. Az összteljesítmény így 141 lóerő és 265 Nm-es nyomatékcsúcs, mely egy hatfokozatú duplakuplungos automataváltón keresztül jut el a kerekekhez, és 185 km/h-s végsebességet, illetve 4 liter alatti vegyes étvágyat szavatol.

Látszik a formán, hogy jó a légellenállásÁttérve a konnektorról tölthető változatra: a képlet ebben az esetben is ugyanúgy indul, hiszen az 1,6 literes benzinesen osztozik testvérével az Ioniq Plug-in. Az elektromotort azonban egy erősebb, 61 lóerőt teljesítő egységre cserélték, amivel az összteljesítmény is nőtt valamelyest. Természetesen az alapváltozat 1,56 kWh-s akkumulátorát is egy nagyobb 8,9 kWh-s csomag váltotta, ami elengedhetetlen volt a tisztán elektromosan megtehető 50 kilométeres hatótávhoz. A fogyasztás az első 100 kilométeren így akár 2 literben is megállhat, persze ennek hosszantartó fenntartásához folyamatos utántöltésre van szükség.

Az utastér nem tartogat meglepetéseket - bármilyen kompakt lehetne az Ioniq belül

A tisztán elektromos, Electric utónévvel ellátott Ioniq természetesen nélkülözi a robbanómotort, és kizárólag egy 120 lóerő és 295 Nm leadására képes elektromotorral van felszerelve, amely a 28 kWh-s akkumulátorának köszönhetően akár 250 kilométert is megtehet egy töltéssel. A végsebesség sem elhanyagolható, hiszen a 165 km/h-s érték az ehhez hasonló elektromos autók esetében jónak számít.

A legérdekesebb talán a plug-in verzióArról egyelőre nincs hír, hogy az Electric esetében az utastérben is pirosra cserélik-e a hibrid változatok kék betéteit, de a formák és a technológiai megoldások nagy valószínűséggel megegyeznek majd mindhárom kivitel esetében, így az Ioniq család minden tagjához elérhetőek lesznek az olyan fejlett rendszerek, mint a holttérfigyelő, a sávtartó és a keresztirányú forgalmat figyelő rendszerek – de a képernyőtükrözésre képes multimédiás egység és az adaptív tempomat sem elhanyagolható.

És így néz ki a legegyszerűbb változat, a 'sima' hibrid

Az Ioniq modellcsalád így nem csak a Prius normál és konnektorról tölthető verziójának állít komoly ellenfelet, hanem a tisztán elektromos modelleknek is komoly konkurenciát jelenthet, ráadásul a koreaiak folyamatos fejlődését szem előtt tartva okos árazással akár a piac legvonzóbb tagjává is előléphetnek az újdonságok. Alig várjuk már, hogy kipróbálhassuk a Hyundai genfi újdonságait.