Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Matthias Vöcks egy igazi őrült, akinek megszállottságához a műszakiak mérnöki zsenialítása társul, így aztán nem is csoda, hogy a nagymúltú szuperautókat néhány esztendő leforgása alatt megreggeliző Koenigsegg munkatársává vált. A svéd szakembert lokálpatrióta mivoltával a Volvóhoz is érzékeny szálak fűzik, hiszen nevéhez köthető a P1800-as modernkori átirata is, s tehetségét bizonyítandó, még 2006-ban debütált Amazon tanulmányával, ami azonban a SEMA Show alkalmával bezsebelt sikerek után hosszú időre eltűnt a szemek elől, hogy aztán néhány Ferrari társaságában ismét feltűnjön.

Azt persze korábban is sejthettük, hogy a 2,8 literes, soros hathengeres, turbófeltöltésű erőforrás 800 lóerős teljesítménye csodákra lehet képes a teljes mértékben átalakított, pehelykönnyű kasztnival, azt azonban nem sejthettük, hogy az elméleti képességek a gyakorlatban is képesek kibontakozni.

Aztán a ’69-es Amazon egy teszt alkalmával játszva tartotta a tempót egy Ferrari 599 GTB-vel, és egy 458 Italiával. Mindez pedig a 0-100-as sprintet tekintve bőven 4 másodpercen belüli, míg az álló helyzetből 200 km/órás sebességre történő gyorsítás mutatványát figyelembe véve 11 szekundum körüli eredményt takar - és azért tegyük hozzá, hogy minderre egy fakockához hasonlítható légellenállási együttható mellett képes az őrült Amazon.

A jelenleg Spanyolországban időző ritkaság azonban most új kezekbe kerülhet, hiszen a Vöx Amazon váratlanul feltűnt egy használtautókat hirdető portálon, így a leggyorsabb Volvo 26 millió forintos nagyságrend ellenében akár hazánk útjain is feltűnhet. Abban pedig csak reménykedni tudunk, hogy Mathias Vöcks váratlan döntését nem általános anyagi nehézségek, mint inkább az új P1800-as fejlesztéséhez szükséges tőke indokolja..