Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Opel minden kétséget kizáróan büszke lehet magyarországi eladásaira, hiszen a végre növekedésnek induló piacon a növekedés mértékének mintegy duplájával tudott 2014 első félévében gyarapodni a villámos márka hazánkban. A szép eredményre azonban nem ül rá az Opel, az egyliteres turbómotor gyártásának elindításával újabb fontos célokat tűz ki maga elé.

Az élénkülő hazai autópiacnak minden szereplő örül, de a legboldogabb talán az Opel lehet: a márka nemcsak első volt a személyautó piacon az elmúlt három évben, de az idei első félévben kiugróan teljesített.

68 %-kal növekedtek a gyártó eladásai itthon, ami több mint kétszerese a piaci átlagnak. Mindez 13 % fölötti piaci részesedést és biztos piaci elsőséget jelent az Opelnek Magyarországon. Noha elismerésre méltó számokat produkált a márka, szentgotthárdi utunk fő attrakcióját a gyár bővítését követő új gyártósor beindítása jelentette.

Az ünnepségen gyár és a márka hazai vezetői és a dolgozók mellett Joachim Koschnicke alelnök úr, valamint Szíjjártó Péter miniszter-helyettes is tiszteletét tette. A német szakember méltatta a magyar gyár teljesítményét, a dolgozók precíz munkáját és természetesen az Opel remek hazai eladásait is.“A magyarországi Flex üzem - mint a világ egyik legfejlettebb motorgyára - kulcspozíciót tölt be az Opel európai gyártórendszerében” – mondta az ünnepségen Joachim Koschnicke, az Opel alelnöke.

„Az idei esztendő és 2018 között 27 új Opel modell és 17 új motor kerül a piacra és a motorújdonságok többsége itt készül majd. A célunk az, hogy az évtized közepére az Opel ne legyen többé veszteséges. z azonban csak egy – bár igen fontos – állomás azon az úton, amely az Opel sikeres jövőjéhez vezet. Hosszabb távú terveinkben 2022-ig az szerepel, hogy az Opelt visszavezessük az autóipar élvonalába. Az első világos célunk az, hogy az európai személyautó piacon a jelenlegi harmadik helyről előre lépjünk a másodikra. Ehhez 2022-ig 8 százalékos európai piaci részesedést szeretnénk elérni, a hazai piacon, Németországban pedig tízet” – tette hozzá Koschnicke, aki természetesen nem hagyta ki a kínálkozó ziccert és párhuzamot volt a német futballválogatott Brazíliában aratott sikerei és az Opel között. Az Opel alelnöke továbbá beszélt arról is, hogy a termékoffenzíva fontos eleme az Opel azon stratégiájának, amely a német márkát ismét az autóipar élvonalába kívánja emelni.

Közben a tervezett menetrendnek megfelelően a szentgotthárdi új motorgyárban megkezdődött a kisméretű benzines motorok sorozatgyártása. Az egyedülállóan rugalmas technológiát felvonultató Flex motorgyárban mostantól három teljesen különböző motorcsalád típusai készülnek ugyanazokon a gépeken.

A kis benzines motorcsalád első tagja háromhengeres, egyliteres 115 lóerővel és 180 newtonméter nyomatékkal, amely várhatóan az új Opel Corsa egyik legnépszerűbb erőforrása lesz. Ugyancsak a Corsa számára a háromhengeres, kényszerlélegeztetett motorból készül 90 lóerős is – a literes motorokat hamarosan további új erőforrások követik, maximum 1400 köbcentis lökettérfogattal. A kisméretű benzines motorok lesznek a szentgotthárdi kínálat legnépszerűbb és legnagyobb számban gyártandó termékei, és hogy ez a Flex üzemben megoldható legyen, még tavaly egy 130 millió eurós, pótlólagos beruházással kibővítették az új gyártó csarnokot.

Solt Tamás, az Opel Szentgotthárd igazgatója felidézte, hogy az új Flex motorgyár létrehozására eddig hétszázmillió eurót költött az Opel. „A kis benzinesek gyártása ugyanazokon a sorokon történik, amelyeken a többi motortípust - az 1.6-os benzineseket és 1.6 dízeleket - is előállítjuk. A rugalmasság, amelyet ez a modern technológia nyújt, azt jelenti, hogy a lehető leggyorsabban tudunk az aktuális piaci igényekhez alkalmazkodni.”

A gyárigazgató fontos termelési adatokat is mondott: „Szentgotthárdon a tavalyi évben két gyáregységünkben összesen 354 ezer motort állítottunk elő. Az idén – a Flex motorgyár fokozatos felfutásának eredményeként – több mint 400 ezer motor fogja elhagyni gyártó- és szerelősorainkat. Jövőre már az 500 ezret is meghaladja a tervezett darabszámunk, 2016-ban pedig már közel 1 millió motor gyártását tervezzük. Eddig több mint ötszáz új munkatársat vettünk fel abból a közel ezerből, akikre a gyártás teljes felfutásakor lesz szükség.” Az itt felsorolt nagy gyártási számok pedig indokoltak, ugyanis a szentgotthárdi motorok nem csupán az európai modellekbe, hanem a GM más márkáinak típusaiba is beépítésre kerülnek világszerte.

Az Opel magyarországi meghatározó szerepét az értékesítési eredmények is igazolják. Az elmúlt 23 évben az Opel eladásaival mindig ott volt a képzeletbeli dobogón.