Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Lamborghini Sogna: sokaknak az olasz márka e típusa szinte teljesen ismeretlen, ám annál érdekesebb és izgalmasabb darabja az autótörténelemnek. A mindösszesen két példányban létező típus egyetlen működő darabja ezúttal óriási összegért vihető haza, 700 millió forintnak megfelelő dollárt kérnek érte.

Nincs olyan – ma már bőven felnőtt korú – gyerek, akinek szobája falát ne díszítette volna a Lamborghini tizenkét hengeres, emblematikus sportautója, a szépséges szögletességgel megáldott Countach.

Az álomautó külleme azonban sokak számára nem volt elégségesen szép, így nem meglepő, hogy volt, aki látta értelmét és létjogosultságát a fejlesztésnek. Ryoji Yamazaki 13 évesen már a szuperautóról álmodhatott, 41 évesen pedig maga rendezte annak utódlását, igaz, csekély sikerrel.

A japán úriember Art&Tech stúdiója 1991-ben lehelt életet az olajzöld Sognába. Az elkészült modell, amely az 1991-es Genfi Autószalonon mutatkozott be, nem volt más, mint egy új ruhába öltözött Countach, amely a hozzá ígért limitált példányszám révén még egzotikusabb választásnak tűnhetett akkoriban.

Azonban sajnálatos módon vagy szerencsére – mindenki döntsön a maga ízlése alapján – végül egyetlen példány sem kelt el szuperautóból.

Az ok akkor is hasonlóan prózai volt, mint ezúttal: az árcédula szinte hihetetlen magasságú összeggel riasztott el minden érdeklődőt. Egészen pontosan 1,6 millió dollárt kértek annak idején a japán kosztümbe bújtatott olasz technikáért. A Genfi Autószalonon tündöklő példány egy teljesen járóképes autó, azonban testvére, a második darab már nem volt ilyen szerencsés, félkészen feladták az építést.

A működő Sogna az 1994-es Esseni Autószalonon is tiszteletét tette, ezt a példányt árulja most a James Edition 2,38 millió euróért, 3,25 millió dollárért vagy 700 millió forintért – kinek melyik valuta reprezentálja jobban a képviselt értéket. Ma már felesleges is volna az autó szépségével vagy épp csúnya mivoltával foglalkozni, a zöld szörny mindinkább a történelem egy ránk maradt darabkájaként válik igazán különlegessé.

A lemezek alatt ráadásul a hajtáslánc teljes egészében az olasz alapautó, a Lamborghini Countach LP500 származéka, azaz 5,2 literes, V12-es erőforrás és annak 455 lóereje hajtja a japán kezek által újraformált Lamborghinit, amely mindösszesen 1800 kilométert futott a 22 év alatt.