Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Noha a Ford hazai importőrének szóvivője illuminált állapotban tett nekünk ígéretet arra, hogy záros határidőn belül hazánkban is megvásárolhatóvá válik a Mustang, minden jel arra enged következtetni, hogy ha erre sor is kerül, akkor is csak a típus valamiféle európai karikatúrája lesz az, ami a legendás név alatt forgalmazásra kerül.

Turbómotorral szerelt sportautókból és nagy népszerűségnek örvendő modellek kupé-átirataiból persze a vágtató paripa nélkül sem szenvedünk hiányt, így kénytelen-kelletlen nem marad más hátra, minthogy az utolsó izomautók egyikére vágyva külföldi piacok felé forduljunk.

Talán utoljára érezhetjük a nyers erőt..

Mivel arra már korábban is igyekeztünk rávilágítani, hogy az Egyesült Államokból való behozatal csak erős idegzetűek számára javallott, mostantól a közelebbi alternatívát jelentő Németország felé fordulhatunk, ahol a GeigerCars elnevezésű vállalkozás belevágta a fejszéjét a kemény fába. Így a 650 lóerős és 800 Nm leadására képes Shelby GT500-as levámolva, az öreg kontinens minden előírásának megfelelve 20,8 millió forintnak megfelelő euróért lehetne a miénk, mely után jóformán csak a regisztrációs adót kell megfizetnünk – már amennyiben hazafias szemlélettel nincs kedvünk a 19 százalékos kulcshoz viszonyított áfa-különbözetet is megtéríteni.

Belül persze viszonylag primitív (ezért ódzkodik tóle az importőr), de a vezetési élmény mellett ezt elnézzük neki

Az összeg persze nem alacsony, de az öreg kontinens 'szuperautói' ettől kivétel nélkül elrugaszkodottabbak, ráadásul az 5,8 literes monstrum által szavatolt 322 km/órás végsebesség egyetlen pillanatra sem adhat okot a szégyenkezésre. Mindeddig csupán az ívmenetben elkönyvelt hátrányt róhattuk fel a Mustangnak, azonban a Ford által az igényeinkre inkább átszabott futóművel immáron az is lehetővé válik, hogy a szerpentineken is megülhessük a korábban csak egyenesben jeleskedő, s túlságosan is vadnak tekintett pónit. Telhetetlenek számára mellesleg Lamborghinikkel összemérhető 750 lóerős változatot is kínál a müncheni vállalkozás.