Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Maserati és a SUV nem két külön dolog, már jó ideje tudjuk bizonyos forrásokból, hogy a patinás olasz gyártó sok rajongó elkeseredésére divatos prémium hobbiterepjáró gondolatával kacérkodik. Eddig csupán találgatások és pletykák, kósza fotók övezték a feltehetőleg Kubang nevet kapó újdonság jövőjét, a Maserati Frankfurtban viszont már megmutatta, hogy képzeli el a dolgot.

Talán az anyagiak mellett azzal okolható a luxus SUV relatíve kései érkezése, hogy maga a Maserati is bizonyára idegenkedett a tőle szokatlan kategóriától, viszont ahogy teltek az évek, belátták, a piaci bővülés és a konkurensek lépései bizony szükségessé teszik a Kubang megalkotását. A sokszor otromba és durva hobbiterepjárókat ellenben nem követi a Maserati, sokkal kecsesebb, finomabb formákhoz nyúltak, bár olasz mivoltuk miatt amúgyis erre vannak predesztinálva.

A jellegzetes elemekkel ellátott, de kissé túlzóan modern orr mellett a hátsó traktus már mintha ismerős lenne valahonnan: a kidomborodó kerékjárat és a kupésan ívelő tetővonal összhatása talán a Nissan Juke vonalaira emlékeztet valamelyest. A Maserati ráadásul nagyon büszke újdonságára, és nagy jelentőséget tulajdonít neki, hiszen egyenesen azt állítja róla, hogy ő a gyártó jövőjének kézzelfogható bizonyítéka.

Az olaszok természetesen a szép vonalak híveiAz eddigiek alapján nagyon úgy tűnik, a motorháztető alatt már nem lesz köteles kompromisszumokat kötni az olasz márka, ugyanis semmiféle dízel vagy hibrid megoldás nem került terítékre, ellenben egy új generációs erőforrás hajtja majd a Kubang négy kerekét. Egészen pontosan egy Modenában tervezett, Maranellóban – a Ferrarinál – gyártott egység. Ha tényleg így lesz, bizony nem kell kevés hengertől és CO2-harctól rettegnünk. A sebességváltás feladatát pedig nyolcsebességes, korszerű automataváltóra bíznák.

Hamarosan meglátjuk, hogy mi fog kisülni belőle.