Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Renault számára úgy hiányzott egy kompetens közepes méretű crossover, akárcsak egy falat kenyér. Ami megkésett, szerencsére nem maradt el: a franciák február másodikán leleplezték büszkeségüket, a Kadjar hobbiterepest, ami egészen biztos, hogy nagy siker lesz.

A Renault hazai csapatával élőben követhettük az online leleplezést február elején, de az igazi debütálásra a Frankfurti Autószalonon került sor, ahol kint lévő kollégáink természetesen alaposan megvizsgálták és körbefotózták az újdonságot.

A Kadjar bár kívülről épeszű méretekkel büszkélkedik (mindössze 445 centiméter hosszú), utas- és csomagtere tágas, s jó ülni benne. Nem jelentjük ki, hogy lemossa kategóriatársait, ugyanis első érzésre a kvalitások/belső kiképzés alapján nagyjából megfelel a szegmens átlagának, de génjei jó helyről érkeztek, hiszen az alapokat a rendkívül sikeres Nissan Qashqai adja, csakhogy a Kadjar némileg túlnőtte a donort, ami jót tett a praktikumnak és a családi használhatóságnak.

Az interneten közvetített leleplezés során a Renault szűkszavú volt a motorokat illetően, így a hajtásláncokra csak Genfben derült fény. Meglepetésekre viszont abszolút nem számíthatunk, pontosan azokat az egységeket találjuk meg a motorháztető alatt, amiket korábban tippeltünk.

Ez annyit jelent, hogy dízelfronton a jó öreg nyolcszelepes 1.5 dCi legmodernebb változata jelenti az alapot 110 lóerőt és 260 Nm-t biztosítva a sofőr számára mindössze 3,8 l/100 km-es ígért átlagfogyasztás mellett, ma következő lépcsőfok pedig az újabb fejlesztésű, vidám, de a legalsó tartományban kissé erőtlen 1.6 dCi 130 lóerővel és 320 Nm-rel. Benzinmotorból az elején mindössze egy áll rendelkezésre, mégpedig a négyhengeres, turbós 1.2 TCe 130 lóerős kivitele, ami 205 Nm csúcsnyomatékot biztosít. Annyi bizonyos, hogy egyik motor sem fogja repíteni a testes Kadjart, viszont családi használathoz valószínűleg mindegyik elegendő lesz.

Az információ nem megerősített, de összkerékhajtás vélhetően csak az izmosabbik dízelhez kérhető majd, miközben a pletykák arról is szólnak, hogy az EDC duplakuplungos automataváltót csak az 1.5 dCi-hez társíthatjuk. A Kadjarral kapcsolatos további információkkal nem ismételnénk önmagunkat, korábbi, részletes beszámoló cikkünket ide kattintva érhetik el.