A show megy tovább, még ha legnagyobb alakja távol is marad tőle. Jeremy Clarkson személye sokakat megosztott, de kétségtelenül karakteres fűszert adott a Top Gear autós műsor témáihoz. A műsorvezető sztárallűrök miatti távozása futótűzként futotta körbe a médiát, a gépezet azonban nem áll rá: Clarkson helyett már mindenki az új műsorvezetőről, Chris Evans-ről beszél. Elárulunk egy-két nyílt titkot róla.
Névrokonához, a mostanában Amerika Kapitányként gonoszokat gyepáló Chris Evans-hez hasonlóan a 49 éves életművész brit műsorvezető önmaga küzdötte fel magát a csúcsra. Édesapja korai halála után a különböző iskolákat kedvtelenül próbálgatta abszolválni, és kisebb munkákkal tengette életét. Tizenhét évesen három különböző állása volt, közöttük egy a Piccadilly rádiónál, ahol felismerték tehetségét, és egy évre rá teljes munkaidőben szerződteték.
Chris Evansnek nincs oka szomorkodni
Hamarosan a televíziónál is kapott munkákat. A híresség felé vezető úton a rádiózás mellett a BBC vasárnap délutáni showja tette, amelyet követett a közismertté válás a szombat reggeli showban. Néhány év múlva Evans már a saját televíziós és rádiós vállalatával hozott létre különböző műsorokat, 2006-ban pedig az Év Rádiós Személyiségének választották.
Hogy mihez kezdett a sikerességet követő vagyonossággal? Sokan nem tudják, de Evans a világ talán egyik legnagyobb Ferrari fanatikusa. Chris nemrégiben váltotta valóra régen dédelgetett álmát és megvásárolta magának azt a korábban elérhetetlennek vélt 1963-as évjáratú Ferrari GTO-t, melyet 1996 óta egy makacs japán gyűjtő birtokolt.
Áldozati bárány a Coburn Ferrari - galériaA szigetország Bochkor Gábora még 2008 májusában vásárolt a Sotheby’s aukcióján egy 1961-es Ferrari 250 GT SWB California Spydert, mely korábban James Coburn tulajdonában állt, s ezzel együtt mintegy 1,8 milliárd forintnak megfelelő összeget kellett az asztalra csapni érte. Bizonyítékul arra, hogy a világ időnként nem elég, a 250-es GTO-ért az említett japán gyűjtő 5,1 milliárdot (forintban) kért, így nem csoda, hogy Evans ékes gyűjteményének több darabja, így az említett California Spyder és egy Ferrari 250GT SWB Berlinetta (780 M) is a tranzakció áldozatává esett. Hiába, időnként a gyűjtők élete sem fenékig tejfel, s bizony a „Coburn Ferrari” eladása igencsak megviselte a rádiós műsorvezetőt.
A Twitteren csipogta el, hogy sikeres üzletet kötött
Az öröm pillanatai. Sokáig várt a 250 GTO-raMost már csak azt remélhetjük, hogy Chris szokásához híven nem festeti fehérre a pirosra fényezett 12 hengerest - ha megtenné, szerény véleményünk szerint az már a szentségtörés határait veszegetné. Ne higgyük azonban, hogy a Rádió 2 DJ-je önmagának tartja fenn az olasz csődörök vezetésének élményét, hiszen jómaga sem csak a látványuknak él. Evans Úr elhatározta hát, hogy bárki befizethet nála egy túrára, ahol minden egyes típus kipróbálására lehetőség nyílik - és a befolyt összeg gyermekalapítványok kezébe kerül. Ezekre a hétvégékre a belépőjegy alsó határa 8,5 millió forint, ami persze csekélység az autók értékéhez viszonyítva.
Ezen esetekben Chris még előjogairól is hajlandó lemondani, s összetört 575 Maranellója helyett egy már-már kommersz 599 GTB volánja mögött követi a konvojt, gyermeteg vigyorral az arcán. A rögtönzött pihenők során azonban átszáll az őt követő Rolls Royce Phantom kényelmes üléseibe, ahol naívnak tűnő tekintettel, ám boldogan majszolja szalonnás szendvicsét, miközben rajongásainak tárgyairól mesél.
Indul a konvoj. Itt még megvolt a 'Coburn' California Spyder, ami másodikként érkezik a sorban
A Chris Evans-hez, vagy éppen Jay Lenóhoz hasonló gyűjtők vajon őrültek lennének? Elvesztették minden kontrolljukat, vagy egyszerűen telhetetlenek? Azt hiszem, időnként igen, de munkásságuk okán dekadens viselkedésük inkább tiszteletreméltó, mintsem megvetésre érdemes, hiszen a semmiből érkezve váltották valóra álmaikat, s hagyatékuk még az utókor számára is jelentős. Ilyen hatalmas tőke ugyanis múzeumok kezében aligha fog felhalmozódni...
Nem véletlen tehát a választás. Evans ugyanis nem csak karakteres személyiség, de neve szorosan összefonódott az autók világával is. Ráadásul "bejárása" az egyszerű mindennapiak számára zárt világba külön ízt hozhat majd a műsornak. Mitől lehet a Top Gear még ízesebb? Például egy hölgy műsorvezető társtól - a legfrissebb hírek szerint pedig a javában zajló meghallgatásokat nem korlátozzák a férfi nemre. Egy biztos: érdekes változásokra számíthatunk, amely minden bizonnyal jót tesz majd a műsornak.