Az év végén leáll a Mazda sportos kupéjának gyártása. Ezzel nem csupán egy érdekes, és vezetési élményben gazdag modell történetének végére tehetünk pontot, hanem a Wankel-motor szériagyártású autóban való alkalmazása is jó darabig szünetel majd.
Hiába most frissült, már búcsúzik a modellA négyüléses kupét a károsanyag-kibocsátási normák küldik nyugdíjba, ugyanis a gyártó teljes modellpalettájával át kíván állni az Euro V-ös szabványra, amit pedig a 13B-MSP Wankel-motor sem tud teljesíteni. Egyébként a 2010-es leállítással egy körülbelül teljes, 7 éves modellciklust tudhat maga mögött az RX-8, melynek modellfrissítése tavaly volt esedékes. A kívül-belül kipofozott, kicsit könnyített Mazda a tengerentúlon a hagyományos, kétverziós (hatfokozatú kézi váltós 231 lóerős, és hatfokozatú bolygóműves automatás 211 lóerős) felállásban kínálta magát, Európába azonban csak a még keményebb R3-as verzió került. Utóbbi forgalmazása sajnos Magyarországon nem kezdődött meg az alacsony várható kereslet miatt, de külföldről még hoz(at)hatunk magunknak, ha még új RX-8-asra vágyunk.
