Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Michelisz Norbit senki nem tudta nemhogy megszorongatni, de még csak megközelíteni sem a második futamon; miután a rajtot követően a fiatalember az első kanyarig körbeautózta az élről indulókat, őrült tempóban szakadt le a többiekről és higgadt versenyzéssel, az autót jól beosztva fényév távolságban futott be a mezőny előtt.

Az első futam Chevrolet pódiumot hozott.

Az első futamon, a rajt utáni kanyarban sajnos Norbit sem hagyták ki a lökdösődésből - hátulról jött a pofon, ami miatt Norbi is összekoccant az előtte haladóval, így nem tudott előrébb jönni a verseny kezdetén. Nagyot küzdött Oriolával, hogy visszaszerezze a hatodik helyet - azt a pozíciót, amiről indult a gördülőrajtnál. Norbi egyre közelebb került a spanyolhoz, a kilencedik körben már majdnem sikerült az előzési manőver, de nem volt meg a szükséges tempóelőny. Oriola Seatja nagyon gyors volt az egyenesekben, és Pepe úgy ragaszkodott a pozíciójához, mint a legszívósabb eb a gumicsonthoz. Végül a 11. körben Norbinak sikerült a célegyenesben - kihasználva a szélárnyékot - közel kerülni Oriolához és gyönyörűen kifékezte Seatos ellenfelét - ám Coronel is gyorsan át tudta lépni a spanyolt.

Coronel szárnyalt a hátsó régiókban

Ráadásul Coronel olyan tempóval jött fel a 20. helyről, hogy sajnos Norbinak sem volt sok esélye - miután Coronel megette Oriolát amolyan előétel gyanánt, Micheliszt is bedarálta még az utolsó körben, így Norbi végül a 7. helyen lépte át a célvonalat, míg csapattársa, Wéber Gábor a pontot érő, szintén előkelő 10. helyen végzett. A dobogóra a Chevrolet hadosztály álhatott fel – Muller, Huff, Menu sorrendben.

Norbin látszott, hogy ma jól érzi magát az autóban

A második futam előtt titkon sokan bíztunk abban, hogy Norbi ki tudja használni a hátsókerekes autóknak kedvezőbb állórajtot, és az ötödik helyről startolva sikerül megcsípnie esetleg egy dobogós helyezést. Ám azt álmomban sem gondoltam volna, hogy Norbi ekkorát fog rajtolni – úgy tapadt be a narancs BMW, mintha katapulttal lőtték volna ki, és ahogy a pálya jobb széléről keresztbehúzott a többiek előtt féktávon, hát az zseniális volt – Oriola mire feleszmélt, hogy a magyar gyorsvonat belülről előzi, már semmi esélye nem volt. Összegezve Norbi az ötödik helyről indulva az első kanyar után már vezette a mezőnyt, és sikerült öles léptekkel - leggyorsabb köröket, szektorokat autózva - tetemes előnyt is kialakítania a verseny elején. Ráadásul a legnagyobb veszélyt jelentő Chevyk beszorultak a mezőnyben. Az előrébb portyázó gyári pilóta, Menu nem bírt az előle Seattal menekülő Oriolával és a BMW-vel egész jó pozíciót fogó Bennanival – a marokkói végül élete legjobb eredményét elérve felállhatott a dobogóra.

BMW-ből ma a narancs volt a nyerő szín

Huff, Muller és Tarquini pedig beszorult a szemmel láthatóan lassabb Monteiro mögé. A futam vége felé ugyan Menu amolyan lesipuskásként kihasználva Bennani és Oriloa küzdelmét feljött a második helyre, de addigra már olyan távolságra került Norbitól, hogy esélye sem volt a győzelemért küzdeni – ráadásul Michelisz olyan gyors köröket ment végig, hogy belefért még az is, hogy beossza az előnyt, és spóroljon a technikával, amit meg is hálált a gép s végül diadalittasan zúzott át a célvonalon. Másik hazai pilótánknak, Wéber Gábornak sajnos nem sikerült ilyen jól a második futam, összeütközött az egész hétvégén rettentő peches, Ladát terelgető Thompsonnnal, amiért bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, végleg megpecsételve versenyét.

A Ladának minden összejött a rosszból a hétvégén

Viszont olyan jó volt azt látni, ahogy Norbi ma győzött, hisz ebben a körben sikerült megmutatnia a csapattal karöltve, hogy lehet elegánsan, és mindent elsöprő magabiztossággal nyerni. Nem kellett hozzá más, csak egy jó rajt, jó szem és hideg fej az előzéseknél, hogy hol lesz a szabad hely – na meg persze jó autó, ami azután, hogy lazán állva hagyta a többieket, nem fogyott el, és rendületlenül kitartott a győzelem mellett a verseny végéig. Megkockáztatom, hogyha Oriola és Monteiro nem játssza ma a hátvédet, akkor sem lettek volna elég hatékonyak a Chevy-k, hogy megszorongassák Micheliszt.

Zengő Zoltánnak volt miért állva tapsolni

És valljuk be őszintén, nagyon megérdemelte ezt a győzelmet Norbi az előző futam időmérő sikere és „peches” versenye után, nem beszélve a közönségről, hisz ilyen lelkes szurkolótábornak jár a végén a Magyar Himnusz. Sok versenyt láttam már a Hungaroringen, de kevés olyanra emlékszem, ahol a közönségnek szinte sikerült túlharsognia az ordító versenygépeket…