Gyakorta fogalmazunk meg kritikus szavakat azzal kapcsolatban, hogy napjaink sportautói éppen a technika fejlődése miatt veszítik el valódi lényüket, hiszen a túltengő teljesítmény megzabolázása végett gyakorlatilag kiveszik a kormányt a pilóta kezéből. Ennek következménye, hogy például a leggyorsabbak között is éllovas Bugatti Veyron is rettenetesen fürge az egyenesben, villám a kanyarban, és ellenirányból kalapács a féktávon, de a legtapasztaltabb tesztelőknek is az a benyomása, hogy mindeközben az élmény nem is hasonlítható a ’80-as, ’90-es évek olyan nagymenőiéhez, mint például a Ferrari F40, vagy éppen a perifériára húzódott Alessi AR-1.
A '80-as években ütős volt ez a sziluett
A típus pedig még 1979-ben mutatkozott be az Egyesült Államok nagyközönsége előtt, s olyan gyorsan el is tűnt a szemek elől, ahogyan felbukkant. Most azonban az üvegszálas kompozit anyagok megmunkálásában jeleskedő vállalat újra feltámasztja a szörnyet, és a nyers vezetési élmény megtartásával napjaink igényeihez igazítja annak minden jellemzőjét.
Alessi AR-1 - galériaA motorháztető alatt a Corvette 6,2 literes V8-as szíve teljesít szolgálatot, ami 608 lóerős teljesítményével és 785 Nm-es nyomatékával 3,4 másodperc alatt katapultálja az 1451 kg tömegű autót álló helyzetből 100 km/órás sebességre, s kívánságra átlépi a 200 mérföldes, azaz a 322 km/órás határt is. Az erőforrást azonban a kompresszor elhagyásával kívánságra két turbófeltöltővel is lélegeztethetjük, s ekkor a teljesítmény 760 lóerőre, míg a maximális nyomaték bődületes 934 Nm-re növekszik, ezzel pedig az Alessi jó eséllyel belépőt nyer a 10 másodperces autók kevésbé népes táborába, hiszen az alapváltozat 10,7 másodperc alatt teljesíti a negyed mérföldes távot.
Ráncfelvarrás?Az utastérben már nincs sok látnivaló, hiszen a vélhetően gyönyörűen ’csattogó’ nyíltkulisszás ötfokozatú manuális váltó mellett is a puritánság az úr, noha a felszereltségi listán már olyan kényelmi tételek is megtalálhatóak, mint a tolatókamera, vagy éppen a légkondicionáló. Az árral kapcsolatos kérdésekre sajnos csak az egyedi igények meghatározása után válaszol a gyártó, ezt azonban nem is kívánjuk firtatni, hiszen az Alessi AR-1 minden törekvés ellenére is inkább fest házi barkácsban készült KIT Car-nak, mint valódi szuperautónak, így a zabolázatlanul brutális erő pártolóinak az ezredforduló előtti legendáktól eltekintve csak a Noble M600 nyújthat valódi alternatívát.