A találgatások ezúttal is igaznak bizonyultak: korábban több pletykát is lehetett hallani arról, hogy a fantasztikus Porsche 911 GT3 radikálisabb RS változata 3,8 helyett 4-literes szívó boxermotort kap, ami 475 lóerő helyett nagyjából 500 lóerőt fog produkálni.
Nos, a hivatalos bejelentés után kijelenthetjük, hogy valóban így lett, mégpedig nagyjából nélkül. Mindemellett az is kiderült, hogy a csúcsnyomaték a plusz 200 köbcentinek hála 440-ről 460 Nm-re ugrott, a motor legmagasabb fordulatszáma viszont érdekes módon 9000/percről 8800/percre csökkent. Ja, és az RS a GT3-nál 10 kilóval könnyebb lett.
A szokásos számok: 0-100 km/h 3,3 másodperc alatt, 0-200 km/h 10,9 másodperc alatt, a végsebesség pedig körülbelül 320 km/h. A hétsebességes, duplakuplungos automataváltó ezúttal is széria, s természetesen az önzáró hátsó differenciálmű is.
Viszont a GT3 RS egyáltalán nem a számokról szól, különben meg a fenti értékek a mai világban nem is számítanak kimagaslónak, hiszen az 500-600 lóerők még az izmosabb családi sportmodelleknél is elég gyakran repdesnek. Ennek ellenére egy dologban biztosak lehetünk: kevés élvezetesebben vezethető, és pontosabb szériaautó létezik a GT3 RS-nél.
A típusnévnek megfelelően a tervezők elsősorban a versenypályán nyújtott teljesítményre helyezték a hangsúlyt, és mivel már az ’alap’ GT3 is fantasztikus autó, elképzelhetjük, hogy mennyire finom játékszer az RS, tekintettel arra, hogy a mérnökök nagyon sokat dolgoztak rajta, annak érdekében, hogy még jobb legyen.
Ennek érdekében némileg más a futómű-geometria, a sportabroncsok kicsit szélesebbek lettek (hátul például szériában 325 mm-es papucsokon gördül az RS), a magnéziumból készült tető pedig alacsony súlypontot eredményez – a motorháztető és a csomagtértető szénszálas erősítésű műanyagból készült.
A motor hűtésén javítottak a tervezők, a tapadásról pedig egy óriási, fix hátsó szárny gondoskodik, ami nem véletlen: természetesen rengeteg leszorító erőt termel. Az utastérben nem tapasztalhatunk mélyrehatóbb változásokat, talán a fehér fordulatszámmérő a legfeltűnőbb. A GT3 RS-ről már egy gyári ízelítő videót is kiadott különben a gyártó, amit itt tekinthetnek meg:
Persze ez egyáltalán nem is fontos: a lényeg, hogy az RS kivitel a GT3-nál is pontosabban irányítható és versenypályán könnyedén maga mögé utasítja testvérét. A pontos Nürburgringi köridő egyelőre nem hivatalos, de állítólag 7 perc 20 másodpercen belül képes teljesíteni a jó 20 km-es karikát az új 911 GT3 RS, ami egy 500 lóerős, üresen is 1420 kilós sportautótól fantasztikus eredmény – ilyen időre jóval izmosabb szuperautók sem igazán képesek.
A GT3 RS rövidesen rendelhető lesz, hazánkban várhatóan 60 millió forintos alapáron. A Porsche genfi újdonságtára nem merül ki a szélvészgyors 911-esben; a kilátogatók a zuffenhauseniek standján több friss típust is megcsodálhatnak – elég csak a nagyon kívánatos, kézi váltós Cayman GT4 sportmodellre gondolni, ami szintén a GT-sportdivíziótól érkezik, ár/érték/élmény arányban pedig tán nincs is nála jobb sportautó a világon.