Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Mint arról "Menny és pokol" című írásunkban beszámoltunk, a Factory Five Racing egy, a házilag megépíthető autók gyártásával foglalkozó amerikai manufaktúra. Megjelent cikkünk kapcsán az egyik Olvasónk hívta fel figyelmünket arra, hogy az aktuális csúcsmodellhez egy új manuális váltó válik elérhetővé. A változások sora nagy örömünkre itt azonban még nem ér véget, hiszen hamarosan érkezik a GTM Supercar második generációja, mely a korábbi modellhez képest számos előnnyel rendelkezik.

Változtattak a diffúzor dőlésszögén

A készlet megvásárlásán gondolkodók számára bizonyára megkönnyíti a döntést, hogy az új autó olcsóbb, könnyebben megépíthető és mind technikailag, mind ergonómiájában, kényelmében, funkcionalitásában jobb, mint az előd volt. A külső változások amellett, hogy divatosabbá, modernebbé tették az autót, nem mellesleg a praktikumot is szolgálják. Az átrajzolt vonalakat főként a leszorítóerő növelésének igénye és a motor hatékonyabb hűtésének szükségessége vezette. Az első lökhárítóra nyitott légbeömlő kisebb lett és az aerodinamikai tényezőket szintén javító kiegészítővel bővült.

A hűtő könnyebb elhelyezése érdekében a „motorháztető” ívelése is első pillantásra láthatatlan módon változott. A rajta vágott nyílások formája tetszetősebbé vált, és a levegő áramlását is hatékonyabban vezeti. Hasonló célokat szolgál a tetőn elhelyezett, opcionálisan választható szellőző is, ami az erőforrás és az utastér hűtését is szolgálja. A pályaversenyzők örömére a hátsó szárny koncepciója véglegessé vált, és a szélcsatornás tesztek is sikerrel végződtek, azaz az extrák listáján már könnyedén bejelölhető a kiegészítő, melynek könnyebb felszerelését a tudatosan e célból átalakított far-rész teszi lehetővé. (A "csomagtartó" a szárny nélkül nyílik.)

A külsőhöz is méltóvá vált a beltér

A korábban polikarbonát anyagból készült oldalablakok a jövőben biztonsági üvegből készülnek. A diffúzor dőlésszögén is változtattak a mérnökök, jobb tapadást garantálva. Azon ügyfelek kívánságára is reagált a Factory Five, akik az autó külsejéhez méltó belső teret szerettek volna. Teljesen újak és egyben kényelmesebbek a sportülések. A borítások és kárpitok mindenhol minőségibb benyomást keltenek (persze ezek egyedileg is megváltoztathatók) és a műszerfal is ergonomikusabbá, divatosabbá vált. A futómű geometriájának megváltoztatása állítólag precízebb kormányozhatóságot ígér.

Lecserélték a Porsche váltót - galériaAz ár tekintetében a legnagyobb változás, hogy az eddigi 480.000 forintnak megfelelő összeg helyett nagyjából 310 ezer forintba kerülnek a GTM-hez kínált kerekek. A szuperautó tervezésének kezdetén a szakemberek nem is gondoltak arra, hogy az autóba 350-400 lóerős motoroknál erősebbet is szerelnek majd a megrendelők. A növekvő igényeket a korábban említett Porsche G50-es váltó már képtelen kielégíteni. További hátrányként jelentkezett, hogy az említett német egység egyre drágábbá válik, ezért sürgetővé vált, hogy a gyáriak egy, a konstrukciónak megfelelő váltóművet találjanak. A választás egy amerikai gyártó (Mendeola) ötsebességes, nagy teljesítményt kezelni tudó egységére esett. A donorul szolgáló Corvette atyja, a GM már szinte baráti viszonyt ápol a Factory Five tulajdonosaival, ezért minden szükséges- és a teljesítmény növelését szolgáló alkatrész megrendelhető a cégen keresztül.

A fiúk nem győzik hangsúlyozni, hogy az autó összeszerelhetősége, alkatrészeinek illeszthetősége jelentősen egyszerűsödött, miközben a készlet ára és a további költségek mérséklődtek. Most már tényleg csak egy kis hazai segítséget kérnénk a magyarországi építőkre többletterheket hárítók részéről...

Így érkezik a nyers karosszéria a vevőkhöz

Szerencsére már 'éles bevetésről' is készült egy rövid felvétel    Képek és videó: Factory Five Racing